اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خبر داد

ایجاد 1150 فرصت شغلی در فردوس

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 150 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.

ایجاد 1150 فرصت شغلی در فردوس
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباس اقبال ظهر امروز در کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهار داشت: تعهدات اشتغال شهرستان فردوس در سال جاری 2 هزار و 24 نفر است که تاکنون 57 درصد آن محقق شده است.
وی افزود: یکی از رسالت‌های دولت اسلامی، ایجاد رفاه برای مردم است که ایجاد رفاه اجتماعی منوط به ایجاد اشتغال است.
فرماندار شهرستان فردوس تصریح کرد: در سال‌های اول انقلاب، نرخ جمعیت کشور بسیار زیاد بود و امروز جمعیت آن زمان به سن اشتغال رسیده‌اند که برای این تعداد باید سالانه حداقل 2 میلیون شغل در کشور ایجاد شود.
اقبال یادآور شد: حتی اگر سالانه 2 میلیون شغل نیز ایجاد کنیم باز هم در نقطه اول قرار داریم چرا که هر ساله تعداد زیادی از جوانان به مرحله بازار کار می‌رسند.
وی با اشاره به اینکه جمعیت شهرستان فردوس یک شانزدهم جمعیت استان است گفت: در نظر گرفتن 10 درصد تعهدات اشتغال استان برای شهرستان فردوس، بیشتر از توان و ظرفیت این شهرستان است.
اقبال افزود: با وجود اینکه تعداد زیادی از جوانان وارد بازار کار می‌شوند ولی باید تا حد امکان به سه نیاز ضروری اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان توجه بیشتری شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس نیز گفت: اعتبارات مربوط به مشاغل خانگی از ابتدای دی ماه به بانک‌ها ابلاغ شده است.
حسن سروری از شناسایی 305 شغل خانگی خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 113 فرصت شغلی با اعتبار 3 هزار و 90 میلیون ریال در شهرستان فردوس ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: شهرداری‌ها موظف هستند تا بازارهایی را برای فروش محصولات تولیدی مشاغل خانگی ایجاد کنند تا افرادی که در عرصه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند دغدغه فروش محصولات خود را نداشته باشند.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خراسان جنوبی نیز  شهرک‌های صنعتی شهرستان فردوس را یکی از شهرک‌های فعال در سطح استان دانست و گفت: شهرک‌های صنعتی فردوس به نسبت سایر شهرهای استان فعال‌تر است.
علی جرجانی افزود: در حال حاضر200 هکتار شهرک صنعتی در فردوس وجود دارد که از این میزان 150 هکتار بدون استفاده است و باید با جذب سرمایه‌گذار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وی تصریح کرد: باید با سرمایه‌گذاری صنعتی، اشتغال پایدار در شهرستان ایجاد کنیم و حتی مشاغل خانگی را به سوی صنعتی پیش ببریم.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت بنگاه‌های زودبازده در سایر کشورها یادآور شد: 98 درصد تولیدات کشور ژاپن و 60 درصد تولیدات کشورهای اروپایی توسط بنگاه‌های زود بازده تولید می‌شود و این در حالی است که در کشور ما به بنگاه‌های زودبازده توجه خاصی نمی‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول