اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی:

450 میلیارد تومان در صنعت برق خراسان جنوبی هزینه شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از سال 84 تاکنون و طی دولت‌های نهم و دهم وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های مختلف صنعت برق در استان 450 میلیارد تومان از اعتبارات داخلی اختصاص داده و سرمایه‌گذاری کرده است.

450 میلیارد تومان در صنعت برق خراسان جنوبی هزینه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی ضامن ظهر امروز در بازدید نمایندگان شهرستان‌های بیرجند و درمیان و سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی از پست 400 کیلو ولت بیرجند اظهار داشت: با اختصاص این میزان اعتبار ضمن افزایش پایداری شبکه، تحولاتی بنیادین در صنعت برق استان نیز صورت گرفته است.
وی افزایش پایداری و قابلیت اطمینان برق شبکه استان و شبکه سراسری و افزایش پایداری و بهبود وضعیت ولتاژ شبکه برق استان را از مهم‌ترین اهداف و مزیت‌های این طرح برشمرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: انتقال انرژی الکتریکی از استان خراسان جنوبی به شبکه جنوب شرق کشور، تأمین انرژی مطمئن و مورد نیاز شهرهای استان و انتقال انرژی تولیدی نیروگاه شهید کاوه قاینات به شبکه سراسری را از دیگر اهداف محقق شده در اجرای این پست برشمرد.
ضامن با بیان اینکه تولید برق خراسان جنوبی از 116 مگاوات در سال 84 به 752 مگاوات در حال حاضر رسیده است، افزود: تعداد مشترکان برق استان از 178 هزار در سال 84 به 243 هزار مشترک در سال جاری افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه به تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان برق‌رسانی شده است، گفت: عملیات برق‌رسانی به هشت روستای بالای 10 خانوار استان تا پایان سال آینده اجرا و پرونده برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار بسته می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به کاهش تلفات در صنعت برق استان اشاره کرد و گفت: میزان تلفات در سال 84  نیز 13 درصد بوده است که هم‌اکنون به 7.3 درصد کاهش یافته است.
ضامن با بیان اینکه شاخص تلفات در کشور باید از 17 به 14 درصد کاهش یابد، تصریح کرد: خراسان جنوبی سومین استان در کاهش میزان تلفات بوده است.
وی شاخص انرژی توزیع نشده در استان طی سال 84 را 1.5 دقیقه در روز به ازای هر مشترک اعلام کرد و گفت: این روند در سال جاری به 55 ثانیه به ازای هر مشترک کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی طول شبکه برق به ازای هر مشترک را 40 متر عنوان کرد و یادآور شد: میانگین کشور به ازای هر مشترک 14 متر شبکه است که این روند بهره‌برداری از شبکه توزیع را سخت‌تر کرده است.
ضامن به پراکندگی میزان مشترکان اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل پراکندگی جمعیتی در استان در هر کیلومتر 2 مشترک وجود دارد و متوسط این میزان در کشور 15 مشترک در هر کیلومتر است که این روند هزینه بیشتری را به شبکه توزیع وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه مصرف برق در بخش صنعت بالاترین و در بخش کشاورزی پایین‌ترین تعرفه مصرف را دارا است، گفت: 42 درصد مصرف صنعت برق استان در بخش کشاورزی و 20 درصد در بخش صنعت است که این موضوع درآمد استان را در مقایسه با استان‌های صنعتی کاهش داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به میزان مصرف برق در بخش خانگی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی کمترین میزان مصرف برق در بخش خانگی در مقایسه با شاخص کشور را داراست.
ضامن افزود: میزان مصرف خانگی به ازای هر خانوار در استان را یک‌هزار و 417 کیلو وات در سال است که این روند در کشور 2 هزار و 800 کیلو وات ساعت در سال است.
وی با توجه به بعد مسافت و وسعت حوزه عملیاتی بر ایجاد شرکت برق منطقه‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد و آن را گامی در راستای توسعه و پیشرفت استان دانست.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تشکیل شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو را گام دیگر در راستای انسجام‌بخشی در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در استان برشمرد و یادآور شد: این شورا تاکنون در راستای برطرف کردن مشکلات صنعت آب و برق استان اقدامات خوبی داشته است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول