اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس فنی و پدافند غیرعامل بهزیستی خراسان رضوی:

اقدامات پدافند غیر عامل در بهزیستی بسیار مطلوب است

خبرگزاری فارس: کارشناس تأسیسات مکانیکی دفتر فنی مهندسی و پدافند غیر عامل بهزیستی خراسان رضوی گفت: اقدامات پدافند غیر عامل در بهزیستی، با سرعتی بسیار مطلوب پیش می‌رود.

اقدامات پدافند غیر عامل در بهزیستی بسیار مطلوب است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، امیر مهدی پاشایی‌نژاد اظهار داشت: پیش از این برنامه‌ ایمن‌سازی، پست 800 آمپری و تابلوهای فشار قوی برق داخل موتورخانه قرار داشت که هر لحظه خطر انفجار، کل مجموعه را تهدید می‌کرد و از طرفی، مسیر انتقال کابل‌های برق و لوله‌های آب، یک کانال بود که این هم خطراتی را به صورت بالقوه ایجاد می‌کرد.
کارشناس دفتر فنی و پدافند غیر عامل بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: با انتقال پست برق و تابلوها به محل دیگر و جداسازی مسیر انتقال کابل‌ها از لوله آب، این مشکلات رفع شد.
وی در زمینه‌ تهدید دیگر تأسیساتی افزود: به دلیل افزایش مساحت ساختمان و از طرفی، قدیمی بودن و پایین بودن راندمان سیستم، ظرفیت سرمایی دستگاه‌ چیلر با تغییراتی در خطوط رفت و برگشت اصلی ساختمان و اصلاح کلکتورها، بستر مناسب جهت نصب دستگاه چیلر جدید آماده شده است.
پاشایی‌نژاد اظهار داشت: سیستم اطفای حریق ساختمان نیز کارآیی لازم را نداشت و اگر ساختمان دچار حادثه می‌شد امکان تلفات انسانی بالا بود که این سیستم نیز اصلاح شد که در صورت بروز حادثه‌، به سرعت و با کارآیی مناسب، قابل استفاده باشد.
وی خاطر نشان کرد:‌ در زمینه‌ سیستم گازرسانی ساختمان نیز دو اشکال عمده وجود داشت که یکی مربوط به عدم وجود شیر قطع و وصل گاز برای موتورخانه بود که یک عیب بزرگ است و اگر حادثه‌ای اتفاق می‌افتاد، باید قطع گاز  از داخل ایستگاه گاز در ابتدای محوطه و توسط پرسنل شرکت گاز انجام می‌شد که ممکن بود خطرات زیادی برای کارکنان ایجاد کند و تلفات بسیار زیادی به بار آورد.
وی افزود‌: همچنین سیستم به گونه‌ای بود که گاز با فشار زیاد وارد موتورخانه می‌شد یعنی رگلاتور گاز در داخل موتورخانه نصب شده بود که این هم خودش یک مشکل حاد است و امکان بروز عواقب تهدیدآمیزی برای جان کارکنان را فراهم می‌کرد.
کارشناس دفتر پدافند غیر عامل بهزیستی خراسان رضوی افزود: با تغییر محل رگلاتور گاز به بیرون از موتور خانه و تعبیه‌ شیر قطع گاز در این محل، این خطرات نیز پیشگیری شد.
وی همچنین در مورد سیستم آبرسانی افزود:‌ لوله‌کشی آب ساختمان به نحوی بود که تمام ساختمان از یک لوله تغذیه می‌شد و اگر در قسمتی از ساختمان، ترکیدگی اتفاق می‌افتاد تا تعمیر این قسمت، باید آب قسمت‌های مختلف ساختمان قطع می‌شد.
وی افزود: این نقص نیز با تغییر سیستم لوله‌کشی ساختمان، و نصب شیرهای قطع و وصل جداگانه برای هر قسمت رفع شد.
پاشایی‌نژاد در مورد موضوع پدافند غیر عامل یادآور شد: پدافند غیر عامل، مجموعه اقداماتی است که در همه زمینه‌ها و موقعیت‌های حادثه‌ساز، ایمنی ایجاد کند و تلفات مالی و جانی و عواقب سوانح را در محیط‌های عمومی، به حداقل ممکن کاهش دهد بنابراین هر کاری که بتواند، خطرات و حوادث را پیش‌بینی کرده و عواقب و مخاطرات ناشی از آنها را کاهش دهد جزو برنامه‌ پدافند غیر عامل به حساب می‌آید.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول