اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمان:

بقاع متبرکه نیازمند توجه مسئولان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: امکانات در نظر گرفته شده استان کرمان برای بقاع متبرکه در مجموع خوب نیست و مسئولان باید بیشتر توجه داشته باشند.

بقاع متبرکه نیازمند توجه مسئولان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده صبح امروز در همایش ویژه مسئولان بقاع متبرکه استان کرمان اظهار داشت: خدام و مسئولان کسانی هستند که در بقاع متبرکه در طول سال با افتخار و شایستگی و با تمام جدیت در راستای خدمت به این اماکن متبرکه فعالیت می‌کنند.
وی افزود: استان کرمان از سال 86 تاکنون در تمام زمینه‌های مرتبط پیشقدم بوده است و تمام ارزیابی‌های ما نشان‌دهنده مثبت بودن این امر است و این نشان از تلاش همه افراد زیرمجموعه بقاع متبرکه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه اطلاع دقیقی از میزان خدمات مردمی به بقاع متبرکه نداریم، گفت: کار و خدمت مردم نیز معادل نذورات است و این دو در همه بقاع متبرکه استان کرمان وجود دارد.
قاسمی‌زاده عنوان کرد: در سال 89 دو شاخص کلی اجرای منظم برنامه‌ها و جذب خیران استان را بررسی کردیم که بسیار قابل قبول بود.
وی تصریح کرد: در گذشته بعضی از مردم رغبت حضور در بعضی بقاع متبرکه را نداشتند، امروز بعد از پنج سال کار فرهنگی و ساخت و سازهای این اماکن، حضور مردم بسیار محسوس است که همه اینها نشان‌دهنده زحمات خدام، هیئت امنا و مسئولان این بقاع متبرکه است که با کمترین امکانات به تلاش خود ادامه می‌دهند.
قاسمی‌زاده اذعان کرد: سال جاری دعای عرفه را در عباسعلی کرمان برگزار کردیم و با وجود برگزاری این دعا در 10 نقطه اصلی شهر کرمان، جمعیتی حدود 10 هزار نفر در عباسعلی حضور داشتند و همچنین در شب 21 ماه رمضان نیز جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر در این مکان به عزاداری و مناجات پرداختند.
وی تاکید کرد: شواهد امر نشان‌‌دهنده این است که سمت و سوی اعتقادات مردم استان کرمان بسیار خوب است.
قاسمی‌زاده بیان کرد: استاندار کرمان اعتباراتی را برای بهسازی بقاع متبرکه در نظر گرفتند که آخرین آن در سفر به جوپار و اختصاص اعتباری برای امامزاده حسین (ع) این شهر بود.
وی خاطرنشان کرد: امکانات در نظر گرفته شده استان کرمان برای بقاع متبرکه در مجموع خوب نیست و مسئولان باید بیشتر توجه داشته باشند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول