اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تامین اجتماعی گیلان خبر داد

بدهی 140 میلیارد تومانی کارفرمایان گیلان به تامین اجتماعی

خبرگزاری فارس: سرپرست تامین اجتماعی گیلان گفت: کارفرمایان گیلان 140 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارند که بیش از 100 میلیارد تومان آن مربوط به شرکت‌های صنایع و تولیدی شهر صنعتی رشت است.

بدهی 140 میلیارد تومانی کارفرمایان گیلان به تامین اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سالار بیک‌محمد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران سازمان تامین اجتماعی را مربوط به مردم دانست و اظهار داشت: اداره کل تامین اجتماعی در گیلان دارای 21 شعبه اجرایی، 10 شعبه اقماری، چهار کارگزاری رسمی و 14 کانون بازنشستگی و 627 پرسنل در بخش بیمه‌ای است.
وی، از وجود 300 هزار بیمه شده اصلی، 71 هزار مستمری‌بگیر و 6 هزار و 500 نفر مقرری بگیر بیکاری در گیلان خبر داد و افزود: تا پایان مهر امسال 15 میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت کردیم.
این مسئول ادامه داد: تا پایان آبان امسال نیز مبلغ 310 میلیارد تومان شامل بازنشستگی، از کار افتادگی و... در گیلان پرداخت شده است.
وی، پرداخت مبلغ 4 میلیارد تومان بابت کمک‌های کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد، بارداری، هزینه ازدواج، کفن و دفن و ... را از دیگر اقدام‌های تامین اجتماعی استان در هشت ماهه نخست امسال ذکر کرد.
بیک‌محمد با اشاره به شرایط بازنشستگی افراد خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان متقاضی که دارای حداقل 60 سال سن برای مردان و 55 سال برای زنان بوده و حداقل 10 سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند مشمول بازنشستگی می‌شوند.
وی افزود: بیمه شدگانی که دارای 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه بوده و طبق آرای کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده 91 قانون از کارافتادگی شناخته شوند و مستمری دریافت نکرده باشند می‌توانند تقاضای بازنشستگی کنند که مرد باید کمتر از 60 سال و زن نیز کمتر از 55 سال داشته باشد.
سرپرست تامین اجتماعی گیلان یادآور شد: اگر میزان سابقه پرداخت حق بیمه کمتر از 10 سال باشد متقاضیان برقراری مستمری می‌توانند با پرداخت حق بیمه سنوات کمتر از 10 سال سهم بیمه شده و کارفرما از مزایای بازنشستگی برخوردار شوند.
به گفته وی، حق بیمه این بند بر مبنای حداقل دستمزد و به صورت یک‌جا دریافت می‌شود و در صورت فوت مستمری‌بگیر بازنشسته بازماندگان دارای شرایط وی از مستمری حین‌الفوت و دیگر مزایای متعلقه نسبت به سنوات پرداخت حق بیمه متوفی برخوردار می‌شوند.
بیک‌محمد ابراز داشت: با پرداخت حق بیمه سنوات کمتر از 10 سال سهم بیمه شده و کارفرما «خرید کسری سابقه» امکان برخورداری از بند 91 قانون بودجه سال 90 برای افراد بالای 60 سال فراهم می‌شود.
وی به بدهی کارفرمایان گیلان به تامین اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: در گیلان 140 میلیارد تومان از کارفرمایان طلب داریم که عمده این مبلغ مربوط به کارگاه‌های بحران‌زده است.
این مسئول با بیان اینکه تنها یک شرکت مبلغ 9 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد، تصریح کرد: کارفرمایان 20 شرکت و کارگاه‌های استان از 100 میلیون تا 9 میلیارد تومان به تامین اجتماعی گیلان بدهکار هستند و بیش از 100 میلیارد تومان بدهی مربوط به شرکت‌های صنایع و تولیدی شهر صنعتی رشت است.
وی مهلت پرداخت بدهی کارفرمایان گیلان را تا پایان امسال عنوان کرد و افزود: کارفرمایان می‌توانند بر اساس مبلغ بدهی تقسیط 60 ماه ببندند و از شرایط خاص اقساط استفاده کنند.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول