اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس:

همه ما در اشاعه فرهنگ مطالعه سهیم هستیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه ما در اشاعه فرهنگ مطالعه در جامعه سهیم هستیم.

همه ما در اشاعه فرهنگ مطالعه سهیم هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، موسی‌الرضا ثروتی در آیین افتتاح کتابخانه چند رسانه‌ای در کتابخانه عمومی امام رضا (ع) شهرستان بجنورد اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب فرهنگی، از دغدغه‌های مهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
وی با اشاره به نقش مهم مطالعه در پیشرفت جوامع بشری تصریح کرد: همه ما در اشاعه فرهنگ مطالعه سهیم هستیم و این مهم یک همت همگانی را می‌طلبد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: موجودی کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد تا پایان سال 88  تعداد 57 هزار و 886 نسخه کتاب بوده که این تعداد در هشت ماهه نخست سال 90 به 129 هزار و 442 نسخه رسیده که 123 درصد رشد داشته است.
علی رحیمی اظهار داشت: سرانه زیر بنا در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد، تا پایان سال 88 به یک هزار و 300 متر مربع رسید که در هشت ماهه سال 90 این مقدار به 2 هزار و730 متر مربع رسید که شاهد رشد 110 درصدی در زیر بنای کتابخانه‌ها می‌باشیم.
وی سرانه امانت را در هشت ماهه سال 88 تعداد 63 هزار و 530 نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد در هشت ماهه سال 90 با رشد 108 درصدی به 132 هزار و 150 نفر رسیده است.   
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد هم در این آیین گفت: کتابخانه عمومی امام رضا (ع) ‌در هفته دولت به مساحت 600 متر مربع در مرکز شهر بجنورد افتتاح شده که آماده ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مراجعه کنندگان است.
محسن امیری در خصوص بخش‌ها و فعالیت‌های این کتابخانه افزود: کتابخانه امام رضا (ع) با 4 هزار جلد کتاب فعالیت خود را آغاز کرده که به مرور به مجموع کتاب‌ها افزوده می‌شود.
وی تصریح کرد: در این کتابخانه بخش‌های خدمات اینترنت، چند رسانه‌ای، بخش نشریات، بخش کودک، نمایه نشریات و سالن‌های مطالعه مجزا برای علاقه‌مندان وجود دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول