اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طارم:

حمایت‌های مسئولان موجب نهادینه شدن کتابخوانی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار طارم گفت: حمایت‌های مسئولان موجب نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود.

حمایت‌های مسئولان موجب نهادینه شدن کتابخوانی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسین رجبی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم، اظهار داشت: مسئولان باید در زمینه توجه به امر کتاب و کتابخوانی تلاش کرده و به نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه کمک کنند.
وی با بیان اینکه ضروری است تا کتابخوانی در جامعه و به مراتب آن در شهرستان طارم نهادینه شود، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این زمینه انجام شود.
فرماندار طارم در مورد اشاعه فرهنگ کتابخوانی، خاطرنشان کرد: همه ارگان‌ها به ویژه آموزش و پرورش به عنوان یکی از متولیان این امر مهم باید در این زمینه توجه بیشتری کنند.
وی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از دوره کودکی تاکید کرد و بیان داشت: از آنجا که کتابخوانی باید از کودکی آغاز شود، آموزش و پرورش می‌تواند از طریق اختصاص زنگ مطالعه‌ و همکاری مربیان پرورشی در برگزاری مسابقات کتابخوانی دانش‌آموزان را به مطالعه ترغیب کند تا آمار مطالعه در شهرستان افزایش یابد.
رجبی از اعضای انجمن خواست تا با یاری همدیگر مشکلات کتابخانه‌ها را بر طرف کنند.
مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم نیز در ادامه این جلسه از فرماندار و اعضای انجمن به دلیل زحمات بی‌شائبه و توجه  ویژه‌ به کتابخانه‌های عمومی تقدیرکرد.
حیدری با معرفی سایت کتابخوانان حرفه‌ای خواستار عضویت و فعالیت اعضای انجمن در این سایت شد.
گفتنی است، در ادامه این جلسه هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در مورد پیشبرد اهداف کتابخانه‌ها بیان کردند.
همچنین ارائه لیست تازه‌های کتابخانه‌های عمومی به صورت ماهانه به ادارات شهرستان طارم، اطلاع‌رسانی رابط فرهنگی کتابخانه‌ها برای فعال‌سازی مطالعه و کتابخوانی در مدارس با مربیان پرورش و ارسال کتاب‌های کمک آموزشی موجود در کتابخانه‌ها و اخذ جریمه دیرکرد فیش‌های مخصوص تهیه و در اختیار کتابخانه‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.
مکاتبه پیرامون تامین نیرو تمام وقت یا پاره وقت برای کتابخانه‌های عمومی گیلوان و چورزق با اداره کل کتابخانه‌های عمومی از دیگر مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول