اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج:

تحقق درآمد پایدار شهرداری نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران است

خبرگزاری فارس: شهردار سنندج گفت: توسعه فعالیت‌های عمرانی شهرداری و تحقق درآمد پایدار برای تداوم برنامه‌های شهرداری نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران است.

تحقق درآمد پایدار شهرداری نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران است
مهدی حسام‌شریعتی امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به توسعه زیرساخت‌های اداری و تلاش برای تحقق شهرداری الکترونیک و راه‌اندازی اتوماسیون اداری، گفت: در سال جاری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: توسعه خدمات شهری به صورت مکانیزه در شهرداری سنندج برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در سال جاری با خرید سه دستگاه جاروب خیابانی آغاز شده که تلاش برای مکانیزه کردن 100 درصدی خدمات شهری در دستور کار شهرداری است.
به گفته شریعتی، شهرداری سنندج برای ساماندهی صنوف مزاحم سطح شهر و بهبود وضعیت شهری اقدام به تملک 67 هکتار اراضی نموده که اداره کل مسکن و شهرسازی استان در این بخش مساعدت عالی داشته است.

اجرای 200 طرح عمران شهری در سنندج

شهردار سنندج گفت: برای عمران و توسعه آبادانی شهر بیش از 200 طرح عمران شهری بزرگ و کوچک از سوی شهرداری سنندج آغاز شده که اکثر طرح‌های کوچک آن به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال اختصاص داده شده است، افزود: شهرداری سنندج برای اجرای طرح‌های خود در سال جاری، رقم 37 میلیارد و 50 میلیون ریال از اعتبارات استانی، مبلغ 19 میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات سفر رهبری، بیش از  121 میلیارد ریال از اعتبارات ستاد حوادث استان، 55 میلیارد ریال از اعتبارات منابع ارزش افزوده و مبلغ 260 میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شهرداری را هزینه کرده است.
به گفته شهردار سنندج بیش از 40 پروژه عمرانی بزرگ شهرداری با مدیریت معاون فنی و عمرانی شهرداری با اعتباری بالغ بر 304 میلیارد ریال که 71 میلیارد ریال آن منابع داخلی شهرداری و رقم 233 میلیارد ریال آن اعتبار از سایر منابع اعلام شده هزینه شده است.
شریعتی اجرای بلوار تامین اجتماعی، ادامه بلوار کردستان به جاده ساحلی، اجرای کمربندی اسلام‌آباد، کمربندی دکتر حسینی، اجرای تقاطع‌های غیر هم‌سطح ورمقانی و تقاطع غیر هم‌سطح بعثت، ساماندهی ورودی‌ها و دیوارهای حایل سطح شهر را از جمله مهم‌ترین طرح‌های عمرانی معاونت فنی و عمرانی شهرداری اعلام کرد.

ارتقای خدمات ایمنی سازمان آتش‌نشانی سنندج

وی افزود: در راستای ارتقای خدمات ایمنی شهر، در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج بالغ بر 2 میلیارد و 50 میلیون ریال برای ساماندهی شیرهای هیدرانت سطح شهر، خرید موتورهای کوهرو، تجهیزات نجات افراد در سقوط از ارتفاع  و سایر وسایل مورد نیاز خدمات ایمنی در سال جاری هزینه شده و ماموران آتش‌نشانی در بیش از یک‌هزار و 50 ماموریت آتش‌نشانی انجام وظیفه کرده‌اند.
شهردار سنندج گفت: شهرداری سنندج در زمینه توسعه فضای سبز شهر در 50 پروژه مشخص مشغول به فعالیت بوده که افزایش بیش از 25 هکتار به مساحت فضای سبز شهر در سال جهاد اقتصادی حاصل این اقدامات بوده  که تاکنون بیش از 3 میلیارد و 756 میلیون ریال هزینه کرده است.
حسام‌شریعتی میزان فضای سبز شهر سنندج را بیش از 228 هکتار اعلام کرد و افزود: سرانه فضای سبز سنندج در حال حاضر 8/5 مترمربع است که برای رسیدن به شاخص کشوری باید تلاش بیشتری صورت پذیرد.

ساماندهی آرامستان‌های سنندج

شهردار سنندج، پروژه‌های انجام شده سال جاری سازمان آرامستان‌های شهرداری را  شش مورد با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال و پروژه‌های صورت گرفته سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری را در 26 طرح  با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 75میلیون ریال اعلام کرد.
به گفته شریعتی شهرداری سنندج امسال برای توسعه سایت بازیافت سه پروژه مهم  با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 750 میلیون ریال انجام داده که با راه‌اندازی فاز دوم سایت بازیافت از میزان 320 تن زباله سطح شهر روزانه 200 تن بازیافت می‌شود.

توسعه ناوگان حمل و نقل شهری سنندج

شهردار سنندج توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از برنامه‌های اصلی  شهرداری برای تامین رفاه شهروندان اعلام کرد و افزود: شهرداری امسال برای توسعه این بخش و خرید اتوبوس و مینی‌بوس در کنار حمایت‌های دولت از ناوگان حمل و نقل عمومی اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه کرده است که با ثمر نشستن برنامه‌ریزی انجام شده تحول اساسی در زمینه اداری و تسهیل در امورات ارباب رجوع را شاهد خواهیم بود.
حسام‌شریعتی خرید ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین حوزه عمرانی برای  سازمان خدمات موتوری شهرداری سنندج در سال جاری در کنار فعالیت‌های عمرانی را بسیار رضایت‌بخش خواند و افزود: این شهرداری برای خرید این ماشین‌آلات جدید اعتباری بالغ بر  15 میلیارد و 260 میلیون ریال هزینه کرده است.
وی  گفت: شهرداری سنندج برای تملک اراضی و پرداخت خسارات ناشی از احکام صادره جهت معابر و شوارع در سال جاری  که مربوط به پرونده‌های سنوات گذشته بوده بالغ بر 36 میلیارد ریال به مالکین پرداخت کرده است.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول