اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

عمران شهری در کردستان به جدیت دنبال می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر در عرصه عمران شهری در استان کردستان، گفت: این موضوع با جدیدت تمام دنبال می‌شود.

عمران شهری در کردستان به جدیت دنبال می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی در مراسم پرده‌برداری از مجسمه مستوره اردلان در بلوار خندق سنندج، اظهار داشت: در راستای جذب اعتبارات بیشتر به منظور توسعه همه جانبه استان و به ویژه عمران شهری تلاش می‌کنیم.
به گفته استاندار کردستان، امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم فعالیت‌های توسعه‌ای را استمرار بخشیم تا این استان نیز در زمره استان‌های توسعه یافته کشور قرار گیرد.
وی در ادامه به ساخت و نصب مجسمه مستوره اردلان اشاره و تصریح کرد: اگرچه ساخت این مجسمه از سال‌ها قبل آماده بود اما برخی تنگ نظری‌ها مانع از نصب آن بود.
شهبازی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های لازم و با عنایت نماینده ولی فقیه در استان زمینه نصب و پرده‌برداری از این مجسمه در شهر سنندج فراهم شد تا مردم بیشتر با مفاخری همچون مستوره اردلان آشنا شوند.
وی اظهار امیدواری کرد، مردم نیز با محافظت از این مجسمه‌ها در نگهداری بخشی از میراث گرانبهای این استان مشارکت نمایند.
سازنده مجسمه مستوره اردلان هم در این مراسم، ساخت این مجسمه را از افتخارات خود خواند و تصریح کرد: مشوق‌های مردمی زمینه‌ساز انگیزه بنده برای ساخت مجسمه‌های مفاخر است و در راستای ماندگاری نام مفاخر و بزرگان استان تلاش خواهم کرد.
هادی ضیاءالدینی عنوان کرد: مستوره اردلان نخستین زن تاریخ‌نگار جهان است که افتخاری برای کردها و ایرانیان است.
وی در پایان گفت: اگر چه مستوره اردلان این شاعره نامی کرد قبل از پروین اعتصامی سروده‌هایی داشته است اما به اندازه وی مشهور نیست.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول