اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت اعلام کرد

تولد 2000 نفر در جیرفت طی ۶ ماه

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت با اشاره به آمار وقایع چهارگانه در شش ماه نخست سال جاری گفت: در این مدت 2 هزار و 151 تولد و 370 فوت در اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت ثبت شده است.

تولد 2000 نفر در جیرفت طی ۶ ماه
خانباز بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع هویتی کشور در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، کارت ملی هوشمند را جایگزین کارت‌‌های ملی فعلی کند.
وی افزود: کارت‌های ملی هوشمند علاوه بر کاربردهای قبلی این کارت به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی محسوب می‌شوند.
بهادری تصریح کرد: این کارت‌های هوشمند این فرصت را فراهم می‌کنند تا افراد به شیوه‌ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند و به نحوی مطلوب از آن بهره ببرند.
وی بیان کرد: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه ورود به فضای اطلاعاتی می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها و کاهش تحمیل بسیاری از هزینه‌ها بر دولت، مردم و بنگاه‌ها شود.
بهادری با توجه به اینکه این طرح سبب افزایش سطح رضایت مردم از دولت می‌شود، بیان کرد: طرح کارت ملی هوشمند ابتدا برای 53 نفر از خانواده معظم شهدا و جانبازان و سپس 10 هزار نفر از شهروندان قم اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال از چند ماه گذشته در شهرستان جیرفت آغاز شده است، عنوان کرد: اکنون تمام اداره‌های ثبت احوال استان موظف هستند، شناسنامه مکانیزه صادر کنند.
بهادری با بیان اینکه شناسنامه‌های قبلی که اکنون در اختیار مردم قرار دارد، همچنان معتبر است، خاطرنشان کرد: برای شناسنامه‌هایی که مفقود شده، مستعمل و یا تغییر مشخصات داشته باشند، نیز شناسنامه مکانیزه صادر می‌شود.
وی با اشاره به آمار وقایع چهارگانه در شش ماه نخست سال جاری اذعان کرد: در این مدت 2 هزار و 151 تولد و 370 فوت در اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت ثبت شده است.
بهادری گفت: همچنین یک‌هزار و 477 ازدواج و 211 طلاق در نیمه نخست سال 90 در این شهرستان به ثبت رسیده است.
سرپرست اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت اظهار داشت: در سال جاری در این شهرستان توسط والدین بیشترین نام پسر «امیرحسین» و بیشترین نام دختر «فاطمه‌‌زهرا» انتخاب شده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع کار اداره ثبت احوال و تعداد فراوان مراجعات مردمی به این اداره، لازم است در زمینه تأمین نیروی انسانی این نهادها به ویژه در جنوب استان کرمان تصمیم جدی اتخاذ شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول