اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

تبعات عدم ثبت‌نام در سامانه ثبت اطلاعات به عهده کشاورزان است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، از ثبت‌نام 58 هزار و 893 بهره‌بردار کشاورزی این استان در سامانه ثبت اطلاعات کشاورزی خبرداد و گفت: تبعات عدم ثبت‌نام در سامانه ثبت اطلاعات به عهده کشاورزان است.

تبعات عدم ثبت‌نام در سامانه ثبت اطلاعات به عهده کشاورزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، جلال گلچین در جلسه مدیران ارشد سازمان با بیان اینکه برای ساماندهی مشاغل در بخش کشاورزی، کشاورزان آذربایجان‌شرقی همانند سراسر نقاط کشور باید در سامانه هوشمند شناسنامه بهره‌بردار ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: تاکنون فقط  25 درصد از کل بهره‌برداران استان موفق به ثبت‌نام شده‌اند و بهره‌بردارانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند تا پایان دی‌ماه مهلت دارند برای ثبت‌نام خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ثبت‌نام بهره‌برداران، شناسایی بهره‌برداران بخش کشاورزی استان است، اظهار داشت: در مرحله راستی‌آزمایی این طرح، میزان واقعی بهره‌برداران کشاورزی استان به دست می‌آید.
گلچین با بیان اینکه تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی باید در سیستم هوشمند شناسنامه بهره‌بردار ثبت‌نام کنند، گفت: تمام بهره‌برداران بخش کشاورزی، اعم از افراد حقیقی و حقوقی فعال در بخش‌های دام و طیور، زراعت، باغبانی،‌ پرورش قارچ، گلخانه، ‌پرورش زنبور عسل، شیلات،‌ پرورش کرم ابریشم، باید در سامانه سیستم هوشمند شناسنامه بهره‌بردار ثبت‌نام کنند.
وی با بیان اینکه پس از پایان ثبت‌نام، سازمان‌های دولتی به کسانی که در سامانه سیستم هوشمند ثبت‌نام نکرده باشند، هیچ‌گونه خدماتی را ارائه نخواهند داد، افزود: مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها و مراکز جهادکشاورزی آماده راهنمایی و پاسخگویی به پرسش‌های بهره‌برداران هستند و با توجه به اینکه ممکن است مهلت ثبت‌نام بهره‌برداران مجدداً تمدید نشود کلیه بهره‌برداران عزیر بخش کشاورزی باید حداکثر تا روز جمعه مورخ 30/10/90 و با ورود به سامانه اینترنتی www.shenasnameh.maj.ir ثبت‌نام کنند.
گلچین با بیان اینکه تمام مراکز مخابراتی روستایی (ICT) و دفاتر پیشخوان دولت در شهر و کافی‌نت‌ها تا پایان دی‌ماه، از بهره‌برداران بخش کشاورزی ثبت‌نام می‌کنند و با توجه به اینترنتی بودن این سامانه، بهره‌بردارانی که در منزل به اینترنت دسترسی دارند، می‌توانند اطلاعات خود را به صورت خود اظهاری در آن ثبت کنند، ادامه داد: نارسایی در سایت از جمله علل مشکلات برای متقاضیان برای ثبت‌نام در چند هفته گذشته بوده و در همین راستا برای رفع این مشکل پهنای باند این سامانه 30 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی، تعداد متقاضیان ثبت‌نام را در شهرستان‌های سراب و شبستر را عدد خوبی برشمرد و افزود: این شهرستان‌ها به ترتیب با 8 هزار و 977 و 8 هزار 176 نفر ثبت‌نام بیشترین میزان ثبت‌نام را به عمل آورده‌اند اگر چه تاکنون در حدود 50 درصد این شهرستان‌ها هنوز باقی مانده و ثبت‌نام نکرده‌اند.
گلچین، میزان ثبت‌نام در شهرستان‌های میانه، بستان‌آباد، آذرشهر، ورزقان، جلفا، اسکو و تبریز را راضی کنند ندانست و اظهار داشت: در این شهرستان‌ها به ترتیب 2 هزار و 605 ، یک‌هزار و 163، یک‌هزار و 269، یک‌هزار و328، 646، 2 هزار و 255 و 2 هزار و 678 نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که با توجه به وسعت و میزان بهره‌برداران این شهرستان‌ها این میزان ثبت‌نام  قابل قبول نیست.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بعد از پایان مهلت اعلام شده، سازمان در قبال کوتاهی کشاورزان مسئولیتی متوجه خود نمی‌داند، ادامه داد: باید بگویم روابط عمومی سازمان و همه رسانه‌ها اعم از مطبوعات و صدا و سیما این مطلب را به صورت شبانه‌روزی اطلاع‌رسانی می‌کنند و باید بگویم تبعات عدم ثبت‌نام در سامانه، گریبانگیر خود کشاورزان خواهد بود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول