اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و به آیین‌نامه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند
ابراهیم فتح‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در ایام 70 روزه انتخابات اصحاب قلم و رسانه بیشترین سهم را می‌توانند در تنویر افکار عمومی داشته باشند.
وی افزود: رسانه‌ها نقشی بسیار حساس و ظریف در انتخابات بر عهده دارد به طوری که هم می‌تواند جلب مشارکت عمومی را وضعیت‌سنجی کند و هم نیازها را دسته‌بندی کنند.
فتج‌اللهی نخستین نقش رسانه‌ها را آشناسازی مردم با شئون وظایف و اختیارات نمایندگان دانشت و گفت: مردم ما باید از طریق رسانه‌ها آشنا شوند که نماینده مجلس چه جایگاهی در نظام تصمیم‌گیری کشور دارد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: گاهی وعده‌هایی از جنس وعده‌های مسئولان اجرایی در تبلیغات کاندیداها دیده می‌شود در چنین صورتی مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند به جامعه این آگاهی را بدهند که وظیفه نمایندگی رسالت بسیار مهم و گسترده‌ای است و تصمیم‌گیری در نظام قانون‌گذاری و تعیین بودجه کلان کشور، برنامه‌های پنج ساله، تدوین برنامه‌های چشم‌انداز از وظایف نمایندگان است و لذا کسی که انتخاب می‌شود باید دارای شأنی باشد که بتواند در نظام برنامه‌ریزی کلان کشور حضور پیدا کند.
به گفته رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در نخستین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی 15 نفر در حوزه‌های نه‌گانه استان ثبت‌نام کردند.
فتح‌اللهی با بیان اینکه شهرستان ارومیه با ثبت‌نام چهار داوطلب در روز نخست در رده اول قرار دارد، عنوان کرد: این افراد با حضور در فرمانداری‌های شهرستان‌های مختلف آمادگی خود را برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی اعلام کردند.
در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 12 نماینده از 9 حوزه انتخابی آذربایجان غربی به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.
فتح‌اللهی با تاکید بر عزم جدی مسئولان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات مجلس نهم اذعان داشت: مجریان انتخابات عزم خود را در این مسیر جزم کرده‌اند و امیدواریم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از پرشورترین انتخابات در 33 سال گذشته باشد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول