اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال؛

مطالعات خرید نخستین اتوبوس‌های شارژی کشور به پایان می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: با توجه به بررسی و اجرایی شدن مطالعات خرید نخستین اتوبوس‌های شارژی کشور برای شهر مشهد، تا پایان سال نهایی می‌شود.

مطالعات خرید نخستین اتوبوس‌های شارژی کشور به پایان می‌رسد
مهدی خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات خرید این نوع از اتوبوس‌ها در حال انجام است که با توجه به زمان‌بر بودن این مطالعات تا پایان سال جاری می‌توان نتیجه نهایی برای خرید این نوع اتوبوس‌ها را اعلام کرد.

* شرکت‌ها اروپای و چینی گزینه‌های خرید
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ارتباط با اینکه این مطالعات ‌برای خرید از اتوبوس‌های کدام کشورها در حال انجام است افزود: بر این اساس گزینه‌های متعددی در ارتباط با خرید این‌گونه اتوبوس‌های شارژی وجود دارد که در این راستا شرکت‌هایی از چند کشور اروپایی و چین از جمله شرکت‌هایی است که مطالعات خرید اتوبوس‌های آنان در حال انجام و بررسی است.
خجسته در ادامه به مطالعات در حال انجام اشاره کرد و افزود: آنچه که در اجرای هر نوع پروژه می‌تواند نقش موثری داشته باشد فراهم کردن شرایط برای بهره‌گیری با حداکثر امکانات آن تکنولوژی است که این امر نیز جز مطالعات قبل از اجرایی شدن امکان‌پذیر نیست.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اظهار داشت: درحال حاضر شهرداری مشهد را برای خرید این نوع اتوبوس‌های شارژی در سرفصل‌هایی مانند برندهای متفاوت، ویژگی‌های اجرایی شدن این امر، ضرورت‌ها و پشتیبانی‌های لازم برای اجرای طرح مطالعات و بررسی‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی در ادامه ویژگی نگهداری و هزینه‌هایی که برای نگهداری این نوع اتوبوس‌ها باید مورد نظر قرار گیرد اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که باید در مطالعات مورد توجه قرار گیرد این است که پس از اجرایی شدن این نوع تکنولوژی به چه میزان از شرکت‌های ارائه دهنده این نوع تکنولوژی پشتیبانی می‌کند.

* تامین قطعات از جمله ضروریات برای اجرایی شدن طرح است
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر اتوبوس‌ها اسکانیای موجود در سطح شهر، در صورت بروز مشکلات تامین قطعات آن امکان‌پذیر است که بر این اساس و برای خریداری این گونه اتوبوس‌ها نیز تامین شدن قطعات و پشتیبانی شرکت‌های ارائه دهنده نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

* گزینه‌های خرید، اتوبوس‌های هیبریدی و برقی (شارژی)
وی در ادامه در ارتباط با ویژگی این نوع اتوبوس‌ها افزود: مطالعات ما  بر روی اتوبوس‌های هیبریدی و برقی(شارژی) است که در نوع برقی آن ‌این نوع اتوبوس در کشور وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: اتوبوس‌های برقی که در شهر تهران از آنها استفاده می‌شود از نوع اتوبوس‌های برقی است که تامین برق آن با سیم‌کشی و از بالاسر تامین می‌شود.
خجسته خاطرنشان کرد: در این نوع اتوبوس‌ها تامین برق بالاسری وجود ندارد و اتوبوس‌ها به صورت شارژی تامین برق می‌شود.

* سرویس‌دهی 12 تا 16 ساعته با شارژ باتری

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ارتباط با زمانی که این نوع اتوبوس‌ها می‌توانند از برق خود برای ارائه سرویس‌دهی استفاده کنند، گفت: باتری که برای این نوع اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده این امکان را فراهم می‌کند که اتوبوس در مدت12 تا 16 بتواند به ارائه سرویس بپردازد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا خرید این نوع اتوبوس‌ها با توجه به هزینه‌های که برای شارژ باتری آنان نیاز است، به نوعی سبب  افزایش هزینه‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نمی‌شود، بیان داشت: ما درحال بررسی مزیت‌ها و معایب اجرای این طرح هستیم که در این راستا این موضوع نیز در دستور بررسی قرار دارد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد بررسی هزینه‌های خرید هزینه‌های بهره‌برداری و نیز هزینه‌های تامین انرژی و نگهداری این نوع ناوگان اتوبوسی را از دیگر موارد مطرح در طرح مطالعاتی شهرداری مشهد عنوان کرد.

* اتوبوس خریدن هنر نیست نگهداری از آن هنر است

خجسته تاکید کرد: اجرای هر چه کامل مطالعات برای خرید این نوع اتوبوس‌های شارژی بستر را برای بهره‌برداری کامل از آن فراهم می‌کند و در این راستا نباید برای نهایی شدن خرید این نوع اتوبوس‌ها عجله‌ای کرد چرا که اتوبوس خریدن هنر نیست، نگه داشتن آن برای بهره‌برداری حداکثری هنر است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول