اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی تعدادی از مسافران مسیر اصفهان به تهران صورت گرفت؛

انتقاد از عدم توقف اتوبوس‌های بین شهری برای اقامه نماز

خبرگزاری فارس: جمعی از مسافران اتوبوس‌های بین شهری مسیر اصفهان به تهران با امضای شکوانامه‌ای، ضمن انتقاد از عدم توقف اتوبوس‌ها برای اقامه نماز، خواستار برخورد با برخی از رانندگان متخلف از سوی شرکت‌های مسافربری و مراجع قانونی شدند.

انتقاد از عدم توقف اتوبوس‌های بین شهری برای اقامه نماز
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در این نامه که نسخه‌ای از آن به دفتر این خبرگزاری ارسال شده ضمن اشاره به اثرات فرهنگی و اجتماعی نماز و این نکته که اقامه نماز جزو فرایض واجب بر هر مسلمان است از بی توجهی تعداد محدودی از رانندگان و برخی متولیان شرکت‌های بزرگ حمل و نقل مسافر به لزوم توقف برای اقامه این فریضه، با تاکید بر اینکه این مورد برای بسیاری از مسافران تکرار شده خواهان آن شدند که علاوه بر تصویب قوانین‌ لازم، برخورد مقتضی با رانندگان خاطی را به انجام برسانند.
در همین ارتباط خبرنگار فارس در اصفهان ضمن گفت‌وگو با برخی از مسافران این مسئله را از آنان جویا شده است.
یکی از دانشجویان مسافر این مسیر در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: بسیاری از دانشجویان و شاغلان ساکن اصفهان برای سفر به تهران و حضور بر سر کلاس‌های دانشگاه در تهران، زمان حرکت 11 شب تا 2 صبح را برای عزیمت به تهران انتخاب می‌کنند که با توجه به زمان صرف شده برای رسیدن که قریب به 4:30 تا 6 ساعت به طول می‌انجامد، تعداد بسیاری از رانندگان به امید رسیدن به پایانه‌های مسافری قبل از طلوع آفتاب، در طول این مسیر توقفی برای نماز نمی‌کنند و این در حالی است که در بسیاری از زمان‌ها ترافیک و برخی از مشکلات پیش‌بینی نشده و توقف‌های متعدد، سبب تأخیر و عدم رسیدن در زمان مقرر به پایانه و مکان‌های دارای نمازخانه می‌شود.
صالح احمدی با اشاره به اینکه اصرار برخی از مسافران برای اقامه نماز قبل از قضا شدن، سبب ایجاد استرس در رانندگان و افزایش سرعت و کاهش دقت آنان می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت اقامه نماز اول وقت، به جاست که با تصویب مصوبه‌ای از سوی شرکت‌های مسافربری، به ایشان ابلاغ شود که برای اقامه نماز در حین سفر، پس از اقامه اذان، رانندگان نخستین مجتمع رفاهی دارای نمازخانه را برای این توقف و اقامه فریضه نماز انتخاب کنند.
یکی دیگر از مسافران این مسیر نیز ضمن انتقاد از برخی از این رانندگان و همچنین برخی مسافران در بی توجهی به انجام فرایض دینی گفت: در زمان حاکمیت دین اسلام در جامعه، بروز چنین بی توجهی‌هایی به فرایض واجب دینی از سوی برخی رانندگان که از سوی دستگاه‌ها و نهادهای درون حاکمیت مجوز فعالیت می‌گیرند، جای تعجب دارد و نشان دهنده بی‌توجهی مسئولان نهادهای فرهنگی و عقیدتی تأثیرگذار به این امر است.
سید هادی امامی با اشاره به اینکه برخی رانندگان دغدغه و منطق خود برای عدم توقف را برخورد با ترافیک صبحگاهی تهران می‌دانند، اظهار داشت: خود این رانندگان می‌دانند که گرفتن وضو و اقامه نماز صبح و تعقیبات آن در نهایت  15 دقیقه بیشتر به طول نمی‌انجامد و جای تعجب دارد که تاوان برخی مشکلات و ترافیک را باید فرایض دینی واجب به دوش بکشند.
وی با تاکید بر این نکته که لازم است تمام اتوبوس‌ها برای اقامه نماز توقف کنند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد با تغییر زمان حرکت اتوبوس‌های مسافربری مسیر اصفهان به تهران، این مشکل تا حدودی برطرف شد.
این مسافر همچنین خواستار دخالت مسئولان فرهنگی و اجرایی برای تصویب قوانین لازم در این مورد و برخورد لازم با رانندگان خاطی شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول