اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زنجان خبر داد

مشارکت 4 هزار زنجانی در فرآیند انتخابات

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان زنجان گفت: چهار هزار نفر در فرآیند انتخاباتی شهرستان زنجان مشارکت می‌کنند.

مشارکت 4 هزار زنجانی در فرآیند انتخابات
عباس راشاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: افرادی که در فرآیند انتخابات شرکت می‌کنند، شامل عوامل نظارتی، اجرایی و حافظان انتخاباتی هستند.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها به منظور هر چه منسجم‌‌تر برگزار شدن فرآیند انتخابات توسط مسئولان شهرستان اندیشیده شده است، اضافه کرد: همه مسئولان در تلاش هستند تا فرآیند انتخابات از همان زمان آغاز ثبت‌نام تا پایان رای‌گیری به صورت کاملا ایمن و منسجم برگزار شود.
فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه در شهرستان زنجان از داوطلبان نمایندگی در چهار حوزه انتخابی ثبت‌نام می‌شود، ادامه داد: داوطلبان از امروز سوم دی ماه به مدت هشت روز فرصت دارند، تا نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.
وی با اشاره به برخی از مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام برای انتخابات مجلس یادآور شد: ارائه اصل کارت ملی و سه نسخه کپی تصویر از آن به صورت پشت و رو از جمله مدارک مورد نیاز است.
راشاد ارائه شناسنامه عکس‌دار به همراه سه نسخه کپی از همه صفحات و ارائه آخرین مدرک تحصیلی و سه نسخه کپی را نیز از دیگر مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام برای انتخابات مجلس عنوان کرد و افزود: داشتن حداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس و یا معادل آن بر اساس بند چهار ماده 28 الزامی است.
وی ارائه اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام برای دارندگان مشاغل یاد شده در بندهای (الف) و (ب) ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز از دیگر شرایط لازم برای نامزد شدن در انتخابات عنوان کرد.
فرماندار شهرستان زنجان اصل برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرک معتبر دال بر روشن بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و سه کپی از آن را از دیگر شرایط لازم برای نامزد شدن در انتخابات مجلس برای آقایان عنوان کرد.
وی اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران و ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه را نیز از دیگر شرایط لازم برای نمایندگی انتخابات عنوان کرد و افزود: داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن نیز از دیگر شرایط لازم به منظور شرکت در انتخابات است.
راشاد نداشتن سوء شهرت در حوزه قضائیه و سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویای را از جمله شرایط جسمانی لازم به منظور شرکت در نمایندگی انتخابات اعلام کرد و ادامه داد: داشتن حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام از دیگر شرایطی است که نامزدهای انتخابات باید دارای آن باشند.
وی با اشاره به تاکیدات استاندار زنجان در زمینه برگزاری هر چه بهتر انتخابات یادآور شد: از تیرماه سال‌جاری تمهیدات لازم در زمینه برگزاری منسجم انتخابات اندیشیده شده است.
فرماندار شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رعایت اصول انتخاباتی توسط نامزدها ادامه داد: اخلاق انتخاباتی یکی از مواردی است که باید توسط همه نامزدهای انتخاباتی رعایت شود.
وی اذعان داشت: رعایت قانون انتخابات و عدم تخریب سایر نامزدها از جمله مواردی است که موجب ایمن و سالم برگزار شدن انتخابات می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول