اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات همدان:

همدان آماده برگزاری قانونمند و سالم انتخابات نهم است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اهمیت انتخابات به‌عنوان یک رویداد مهم و ملی گفت: همدان از هر نظر آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی را دارد.

همدان آماده برگزاری قانونمند و سالم انتخابات نهم است
علی‌اکبر فامیل‌کریمی امروز در حاشیه شروع ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهمیت انتخابات به‌عنوان یک رویداد مهم و ملی اظهار کرد: انتخابات به معنای گزینش اصلح فرد یا افرادی از جامعه از سوی مردم است که می‌تواند زمینه‌ساز اعتلا و پیشرفت بیش از پیش نظام اسلامی را فراهم آورد.
وی با بیان اینکه مقوله انتخابات تحت روال مشخص قانون انجام می‌پذیرد، ادامه داد: مدیریت بر انتخابات، تسلط بر قانون و مدیریت قانون انتخابات از مهمترین عوامل در برگزاری انتخابات است به همین دلیل توجه به زمان و برخوداری از سرعت عمل در اجرای این فرآیند قانونی امری مهم و شایان توجه است.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اهمیت و لزوم اجرای قانون، زمان‌بندی را یکی از مصادیق اجرای قانون دانست و ابراز کرد: بعد از دستور وزیر کشور مبنی بر آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای نهمین دوره مجلس و اعلام وصول آن کار انتخابات از امروز به صورت جدی شروع می‌شود.
وی گفت: از زمان وصول، ابلاغیه به حوزه‌های اصلی و حوزه‌های فرعی نیز داده می‌شود به این صورت که حوزه‌های اصلی پس از دریافت ابلاغ، حوزه‌های فرعی زیرمجموعه خود را در جریان قرار خواهند داد.
فامیل‌کریمی با بیان اینکه همدان دارای هفت حوزه اصلی و 25 حوزه فرعی است، تصریح کرد: فرمانداری‌های "همدان و فامنین"، "بهار و کبودراهنگ"، "ملایر"، "تویسرکان"، "نهاوند"، "اسدآباد"، "رزن" به عنوان حوزه‌های اصلی به شمار می‌روند که ثبت نام از داوطلبان در  این حوزه‌ها با مراجعه آنها صورت می‌پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با این امر، از امروز لیست هیئت‌های اجرایی به هیئت نظارت داده می‌شود، مراحل بعدی صلاحیت هیئت‌های اجرایی نیز مجدداً به فرمانداری‌ها داده می‌شود که روال خاص خود را تا تشکیل نهایی آن طی کند.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان بیان کرد: هشت نفر از بین 30 نفر معتمد و یک نفر نیز از شورای اسلامی شهرستان و یا بخش انتخاب می‌شود که با این وصف 9 نفر در هیئت اجرایی مشغول به انجام وظیفه خواهند شد.
وی در پایان سخنانش با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این کار از سوم دی‌ماه شروع و به مدت یک هفته ادامه می‌یابد که در طول این مدت با برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته روال قانونی کار طی خواهد شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول