اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای کرمان خبر داد

آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری سنجش مهارت در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: ثبت‌نام دومین آزمون ادواری سنجش مهارت استان کرمان به صورت اینترنتی و هماهنگ آغاز شد.

آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری سنجش مهارت در کرمان
مهدی ابراهیمی‌نژاد امروز در حاشیه آزمون ادواری سنجش مهارت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی ثبت‌نام دومین آزمون ادواری سنجش مهارت استان از ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه اول دی ماه آغاز شده و تا ساعت 24 روز شنبه دهم این ماه ادامه دارد.
وی در مورد شیوه اجرای آزمون ادواری سنجش مهارت و نحوه ثبت‌نام متقاضیان بیان کرد: برای ثبت‌نام این آزمون دفترچه‌ای تهیه شده‌ که متقاضیان پس از دریافت دفترچه و کارت اعتباری از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان در حرفه مورد نظر ثبت‌نام کنند.  
ابراهیمی‌نژاد افزود: دومین آزمون سراسری سنجش مهارت در سال جاری، همزمان با سراسر کشور در 35 رشته و 12 حوزه امتحانی در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در 14 بهمن ماه سال جاری همزمان در سراسر استان برگزار شده و نتایج این آزمون‌ها 25 بهمن ماه سال جاری از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آزمون ادواری سنجش مهارت و سایر سامانه‌های اطلاع‌رسانی اعلام می‌شود.
وی اطلاع‌رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت‌، اعتبار‌بخشی به تجارب فنی و حرفه‌ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت‌رسانی را از جمله اهداف طرح برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت دانست و اذعان کرد: سال جاری برای نخستین بار به صورت هماهنگ و سراسری و از طریق به کارگیری سیستم‌های الکترونیکی در کشور اجرا می‌شود.
ابراهیمی‌نژاد با اشاره به مراحل اجرای آزمون‌های ادواری سنجش مهارت گفت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان باید پس از ثبت‌نام در آزمون بر اساس جدول شماره یک دفترچه ثبت‌نامی آزمون با درج کد رهگیری و کد ملی کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.
وی در مورد شرایط قبولی در آزمون‌های سنجش مهارت عنوان کرد: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است و شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 است.
ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد: در صورتی که متقاضیان ثبت‌نام با مشکلی برای ثبت‌نام اینترنتی آزمون سنجش مهارت مواجه شدند، می‌توانند با شماره‌های 0341- 2110251 تماس برقرار کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول