اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 14 بهمن آغاز می‌شود؛

برگزاری آزمون ادواری سنجش مهارت در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از برگزاری دومین مرحله آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت در 14 بهمن امسال همزمان با کشور در این استان خبر داد.

برگزاری آزمون ادواری سنجش مهارت در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول شمشادی صبح امروز در جمع خبرنگاران زمان آغاز ثبت نام متقاضیان برای شرکت در مرحله دوم سنجش مهارت را از اول تا 10 دی جاری عنوان کرد.
وی اظهار داشت: دومین مرحله آزمون از آزمون‌های ادواری سنجش مهارت که در راستای برنامه‌های عملیاتی سال جهاد اقتصادی، برای نخستین بار در سال جاری به صورت هماهنگ و سراسری و از طریق  به‌کارگیری سیستم‌های الکترونیکی در کشور آغاز شده است، 14 بهمن برگزار می‌شود.
این مسئول، درباره شیوه ثبت نام مرحله دوم آزمون مذکور، افزود: داوطلبان شرکت در آزمون مذکور برای دریافت کارت ورود به جلسه خود باید به نشانی http://advari.irantvto.ir مراجعه کرده و مشخصات فردی خود را وارد کنند.
وی با اشاره به مراحل آزمون‌های ادواری سنجش مهارت اذعان داشت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است و متقاضیان پس از آزمون ادواری سنجش مهارت برای شرکت در آزمون عملی به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.
شمشادی با بیان اینکه متقاضیان باید پس از آزمون کتبی و کسب نمره قبولی طبق برنامه زمان‌بندی مراجعه کنند، تصریح کرد: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است.
وی شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت را کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 از طریق فرمول عنوان کرد.
مدیرکل آموزش فنی ‌وحرفه‌ای گیلان ابراز داشت: گواهینامه مهارت قبول شدگان نیز پس از طی مراحل قانونی صادر و مطابق برنامه اعلامی توسط مرکز تشکیل پرونده تحویل متقاضی می‌شود.
وی درباره اهداف برگزاری آزمون ادواری سنجش مهارت بیان داشت: برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت به صورت سراسری سنجش مهارت با هدف اطلاع‌رسانی جامع، ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه‌ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک برگزار می‌شود.
شمشادی، توسعه و بهبود خدمات رسانی به مخاطبان را از دیگر اهداف برگزاری آزمون مذکور ذکر کرد و یادآور شد: نتایج این آزمون 25 بهمن از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آزمون ادواری سنجش مهارت و دیگر سامانه‌های اطلاع رسانه اعلام می‌شود.
وی با اشاره به تشکیل ستاد پاسخگویی آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت خاطرنشان کرد: در صورتی که متقاضیان برای ثبت نام اینترنتی آزمون سنجش  مهارت آماده شدند می‌توانند با شماره 2519616 – 0261 تماس بگیرند.
این مسئول مرحله دوم آزمون را دارای 21 رشته و 82 حرفه ذکر کرد و افزود: 17 حرفه نیز مربوط به مشاغل خانگی است.
به گفته وی، در آزمون مرحله نخست ادواری سنجش مهارت تعداد یک‌هزار و 997 نفر شامل یک‌هزار و 776 مرد و 121 نفر زن شرکت کرده بودند که درصد قبولی آنها 50 درصد بود.
شمشادی تهیه دفترچه آزمون را از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها با قیمت دو هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند با رجوع به سایت سامانه اداره آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان دفترچه آزمون را به صورت رایگان دانلود کنند.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول