اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طاهایی به شرط آسیب نرسیدن به تولید داخلی پیشنهاد داد:

گندم به بسته وارداتی شرکت‌های تعاونی مرزنشینان اضافه شود

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: گندم به شرط آسیب نرسیدن به تولید داخلی به بسته وارداتی شرکت‌های تعاونی مرزنشینان اضافه شود.

گندم به بسته وارداتی شرکت‌های تعاونی مرزنشینان اضافه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی در نشست شورای مبادلات مرزی مازندران با اعلام اینکه به نام‌های مختلف از جمله فروش مدت‌دار، تجارت برخی کالاهای اساسی در استان دچار مشکلاتی شده، گفت: قرار است برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی در استان‌های شمالی به ویژه مازندران خط اعتباری ویژه اختصاص داده شود.
طاهایی با اشاره به سیاست‌های تشویقی دولت در حمایت از کشاورزان خاطرنشان کرد: واردات برخی کالاهای استراتژیک مانند برنج در مقاطعی از زمان موجب ضربه زدن به تولید می‌شود که این رویه باید اصلاح شود به طوری که دولت از سال گذشته تلاش کرده در فصل برداشت برنج وارداتی صورت نگیرد.
وی با اعلام حمایت دولت از صادرات بیان داشت: برای این کار مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شده است.
طاهایی با اعلام ممنوع بودن واردات برنج برای استان‌های مازندران و گیلان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که استان‌های دیگر نیز از این امر پیروی کنند.
این مسئول تعداد شرکت‌های تعاونی مرزنشینان در کشور را 442 تعاونی با عضویت بیش از 12 میلیون نفر در کشور برشمرد و ادامه داد: بیش از 880 هزار نفر از این اعضا در استان مازندران ساکن هستند.
استاندار مازندران اضافه کرد: سقف سهمیه صادراتی به ازای هر نفر در هر استان 60 دلار است که نسبت به سال‌های قبل 42 درصد افزایش یافت.
طاهایی به تعاونی‌های غیرفعال، کمتر از دو ماه فرصت داد تا برای فعال کردن شرکت خود دست به کار شوند در غیر این صورت باید مقدمات انحلال آنها از نظر قانونی انجام شود.
وی با ارائه پیشنهادی اعلام کرد: شرکت‌های تعاونی مرزنشینان می‌توانند از امکانات قانونی برای واردات گندم مرغوب استفاده کنند.
استاندار مازندران تولید گندم در استان را 100 هزار تن اعلام کرد و افزود: این در حالی است که مصرف گندم در مازندران 450 هزار تن است.
این مسئول متذکر شد: این کار زمانی انجام شود که به روند تولید گندم در مازندران آسیبی نرساند.
طاهایی در همین زمینه به مذاکره شرکت غله کشور با معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و اذعان داشت: مبنای این کار آسیب نرساندن به چرخه تولید داخلی است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول