اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان خلخال انجام شد

پرداخت یک‌میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال گفت: یک‌میلیارد و 162 میلیون ریال به متقاضیان مشاغل خانگی در شهرستان خلخال تسهیلات پرداخت شده است.

پرداخت یک‌میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادعلی یگان‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان خلخال اظهار داشت: برای تقویت مشاغل خانگی در خلخال همه دستگاه‌های اجرایی بسیج شده‌اند که با محوریت اداره تعاون این مشاغل ساماندهی و تسهیلات آنان نیز به موقع پرداخت می‌شود.
وی با یادآوری اینکه هم اکنون نیز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات به آنان ادامه دارد، ابراز داشت: از ابتدای زمان ثبت‌نام 522 نفر به منظور دریافت تسهیلات و اشتغال در مشاغل خانگی اعلام آمادگی و ثبت‌نام کرده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه این متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند، بیان داشت: در این راستا بانک‌ها می‌توانند بزرگ‌ترین یاری‌گر ما در پرداخت تسهیلات باشند و از بانک‌ها تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به همکاری با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال اظهار داشت: در اجرای طرح ایجاد مشاغل خانگی تنها سه استان در سطح کشور و به صورت آزمایشی اقدام به ثبت نام اینترنتی کامل می‌کنند و در سایر استان‌ها از جمله اردبیل این کار به صورت مراجعه مستقیم به ادارات ذیربط و یا از طریق اینترنت انجام می‌شود و متقاضیان با استفاده از هر دو روش می‌توانند از این تسهیلات با تائید کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بهره‌مند شوند.
یگان‌زاده در ادامه سخنان خود بسط و توسعه مشاغل خانگی را از سیاست‌های مهم دولت در راستای کاهش بیکاری اعلام کرد و افزود: در نظر داریم با اختصاص اعتبارات ویژه نسبت به رفع بیکاری در این شهرستان اقدامات اساسی انجام دهیم.
این مسئول یادآور شد: ایجاد مشاغل خانگی در منازل یکی از راهکارهای کاهش بیکاری، ‌کسب در‌آمد و تسهیل در امورات زندگی است و اغلب تاکید ما در اشتغال پایدار و مولد بر پایه مشاغل خانگی است که باید با بها دادن به آن زمینه اجرای آن را فراهم کنیم.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال در ادامه بر ضرورت توسعه طرح مشاغل خانگی از طریق تشکل‌های خانگی و حمایت و همکاری همه دستگاه‌های استان بر حل مشکلات اشتغال بیکاران تاکید کرد.
وی بیان داشت: در حال حاضر کسب و کار و اشتغال خانگی در دنیا بسیار توسعه یافته و این امر یکی از منابع مهم اقتصادی کشورهای پیشرفته از جمله چین است که عمده اقتصاد دنیا را نیز در دست دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود خواستار تغییر نوع نگاه برخی مسئولان به مشاغل خانگی از جمله صنایع دستی شد و بر ضرورت تنویر افکار عمومی از سوی رسانه‌های همگانی در زمینه مشاغل خانگی تاکید کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول