اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خوزستان خبر داد:

صدور 2330 مجوز مشاغل خانگی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از صدور مجوز برای 2 هزار و 330 پرونده طرح مشاغل خانگی و معرفی یک‌هزار و 172 پرونده به بانک‌های عامل خبر داد.

صدور 2330 مجوز مشاغل خانگی در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان،  سید خلف موسوی اظهار  داشت: بانک‌های استان در طرح مشاغل خانگی همکاری خوب و مطلوبی نداشته‌اند و کم توجهی نسبت به طرح مشاغل خانگی باید در پایتخت مورد رسیدگی قرار گیرد و متقاضیان مشاغل خانگی بتوانند از تسهیلات بانک‌ها استفاده‌های لازم را به عمل آورند.
وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی که در عرصه‌های مختلف با شکست مواجه شده در عرصه اقتصاد جنگ را آغاز کرده است؛ به وظایف مدیران در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: وظیفه مدیران در جهاد اقتصادی تلاش به سوی خود کفایی کشور و تقویت روحیه اقتصادی و به کارگیری ابتکار و خلاقیت برای استفاده از ظرفیت‌های بالای کشور است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: اگر به درستی از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم؛ استکبار جهانی هیچ غلطی در ارتباط با محاصره اقتصادی نمی‌تواند بکند.
موسوی تصریح کرد: ما به دنبال قطع ارتباط با دنیا نیستیم؛ اما دنیا هم بدون ایران نمی‌تواند تعریفی برای اقتصاد و ارتباطات اقتصادی خود داشته باشد؛ چرا که کشور ما دارای موقعیت ممتاز و استراتژیکی است و بیش از 80 درصد منابع و نیاز جهان در خاورمیانه و نیز ایران قرار دارد. این که تصور کنند بدون ایران می توانند به حیات خود ادامه دهند؛ تصور غلطی است.
موسوی بر ضرورت توسعه طرح مشاغل خانگی از طریق تشکل‌های تعاونی در استان و حمایت و همکاری همه دستگاه‌های استان برای حل مشکل اشتغال بیکاران و متقاضیان این طرح تاکید کرد و گفت: امروزه کسب و کار و اشتغال خانگی در دنیا بسیار توسعه یافته و یکی از منابع مهم اقتصادی کشورهای پیشرفته از جمله چین است که عمده اقتصاد دنیا را نیز در دست دارد، بسیاری از تولیدات کشور چین در بخش اشتغال خانگی باهمکاری واحدهای صنعتی تولید و توزیع می‌شوند. بنابراین ما هم باید زنجیره مشاغل خانگی را به بخش‌های صنعت و کشاورزی متصل کنیم تا در تجارت سهم بیشتری داشته باشیم.
وی حمایت از تولیدات داخلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید از تولیدات بومی و داخلی خودمان در مقابل تولیدات سایر کشورها که با روش‌های معمول و غیر معمول از مبادی مختلف وارد کشور می‌شوند، حمایت کنیم.
عضو کارگروه اشتغال خوزستان خواستار بررسی موانع و مشکلات طرح و ارایه راهکارها برای بومی شدن اشتغال خانگی در کشور و تغییر نوع نگاه برخی مسئولان به مشاغل خانگی از جمله صنایع دستی شد و بر ضرورت تنویر افکار عمومی از سوی رسانه‌های همگانی در زمینه مشاغل خانگی تاکید کرد تا این طرح به عنوان یک ارزش در جای جای کشور دیده شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول