اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خبرداد:

معرفی 2500 پرونده مشاغل خانگی به اداره کار در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: تا کنون دو هزار و 500 پرونده مشاغل خانگی به اداره کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی معرفی شده است.

معرفی 2500 پرونده مشاغل خانگی به اداره کار در آذربایجان غربی
محمد دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ارزش ریالی این پرونده‌ها 97 میلیارد و 807 میلیون ریال بوده و سه هزار و 562 فقره از این پرونده‌ها نیز در دست بررسی و اقدام است.
وی با اشاره به تسهیلات بانکی پرداخت شده برای متقاضیان مشاغل خانگی افزود: تسهیلات بانکی برای متقاضیان مشاغل خانگی به سه صورت مستقل، پشتیبان و زیرپوشش پرداخت می‌شود.
دهقان ادامه داد: بیشترین سقف تسهیلات بانکی برای کارگاه‌های مستقل 50 میلیون ریال است و برای کارگاه‌های پشتیبان نیز براساس طرح توجیهی توسط کارگاه اشتغال بررسی و پرداخت می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: تسهیلات بانکی یادشده با کارمزد چهار درصد و توسط بانک‌های کشاورزی، تجارت، صادرات و رفاه اعطا می‌شود و متقاضیان وام می‌توانند پس از ثبت‌نام در سایت مشاغل خانگی و تشکیل پرونده، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به اتحادیه و تعاونی فرش محل سکونت خود مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: اداره بازرگانی براساس نوبت ثبت‌نام نسبت به تشکیل پرونده و ارسال به بانک‌های عامل اقدام می‌کند.
دهقان در ادامه بیمه قالیبافان استان را مورد اشاره قرارداد و گفت: امسال بیش از پنج هزار و 800  قالیباف زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.
وی از صدور هفت هزار و 350 گواهینامه مهارت فنی در رشته فرش دستباف در سال جاری خبر داد و گفت: امسال در زمینه فرش‌بافی و برگزاری دوره‌های آموزشی بیش از 18 هزار نفر ساعت دوره آموزشی به‌بافی برگزار شده است.
معاون توسعه بازرگانی داخلی بازرگانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان غربی 34 هزار و 930 کارگاه قالیبافی وجود دارد که 424 هزار مترمربع فرش در سال تولید می‌کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول