اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار قم:

روشنایی محورهای اصلی قم تامین شده است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار قم از تأمین روشنایی اکثر محورهای استان خبر داد و گفت: علاوه بر آزادراه قم- تهران، در نیمه دوم سال جاری بخشی از محورهای قدیم قم- تهران، قم- نیزار، قم- کاشان و قم- جنت آباد به سیستم روشنایی جاده ای مجهز شده‌اند.

روشنایی محورهای اصلی قم تامین شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، جواد دلاوری در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان از کاهش آمار تصادفات فوتی در جاده‌های استان به میزان 36 درصد و تصادفات جرحی به میزان 25 درصد در سال 90 نسبت به مدت مشابه در سال 89 خبر داد و گفت: در 8 ماهه نخست سال 90 تعداد 72 فقره تصادف منجر به فوت در محورهای مواصلاتی استان به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در این مدت 420 فقره تصادف جرحی به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه در سال 89 ، 25 درصد کاهش را نشان می دهد.
معاون امور عمرانی استاندار قم بیان داشت: همچنین تعداد 1390 فقره تصادف منجر به خسارت وسایل نقلیه حادث گردیده که نسبت به 8 ماهه نخست سال 89 ، 34 درصد کاهش داشته است.
دلاوری تعداد کل تصادفات جاده‌ای در 8 ماهه نخست امسال را  هزار و 882 مورد ذکر کرد و گفت: در مدت مشابه سال 89 ، 2 هزار و 785 فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده که در مجموع، کل تصادفات جاده ای در استان در 8 ماهه اول سال جاری 32 درصد کاهش داشته است.
رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها قم با تأکید بر ایمن سازی نقاط حادثه خیز و حضور فعال تر پلیس در حوزه راه‌های استان اظهار داشت: در بیشتر تصادفات عامل انسانی علت اصلی وقوع تصادفات بوده است که حضور فیزیکی پلیس می‌تواند در کاهش آمار تصادفات نقش مؤثری داشته باشد.
وی در همین راستا از تأمین روشنایی اکثر محورهای استان خبر داد و گفت: علاوه بر آزادراه قم- تهران، در نیمه دوم سال جاری بخشی از محورهای قدیم قم- تهران، قم- نیزار، قم- کاشان و قم- جنت آباد به سیستم روشنایی جاده ای مجهز شده‌اند.
دلاوری در پایان سخنان خود تمام رانندگان را به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دعوت کرد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول