اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

پرداخت 200 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: در مرحله اول پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی در استان بالغ بر 200 میلیارد ریال پرداخت شد.

پرداخت 200 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان خلخال که با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری خلخال برگزار شد، اظهار داشت:‌ این میزان پرداخت بیشتر به صورت دو تا 3 میلیون تومان برای متقاضیان مشاغل خانگی بوده که با پرداختی‌های انجام شده امیدواریم زمینه اشتغال برای بیش از 300 نفر فراهم شده باشد.
وی با قدردانی از همکاری خوب بانک‌ها و صندوق مهر امام رضا (ع) در بحث مشاغل خانگی تصریح کرد: با توجه به زمان کم باقی‌مانده از سال با همکاری خوب بانک‌ها و دستگاه‌های صادر‌کننده مجوز مشاغل خانگی بتوانیم اعتبار مورد نیاز در این بخش را به صورت کامل جذب کنیم.
منوری در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که اشتغال خانگی شامل بخش‌های مختلف اعم از صنایع دستی، تولیدات بخش کشاورزی، دامی و… است، اضافه کرد: دستگاه‌هایی چون اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و میراث فرهنگی بیشترین معرفی و پرداختی را در مشاغل خانگی داشتند.
این مسئول خواستار توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای صاحبان حرف و مشاغل مختلف و همچنین بهره‌مندی از آخرین روش‌های فرصت اشتغال خانگی خاطر نشان کرد: ارگان‌هایی همچون بهزیستی و بنیاد شهید نیز باید معرفی‌های خود را افزایش دهند تا از گردونه جذب تسهیلات مشاغل خانگی عقب نمانند.
وی ادامه داد: امور معوقه بانک‌های استان یکی از مهم‌ترین دغدغه مسئولان امر است ولی این دلیلی بر کم کاری و یا همکاری نکردن مسئولان امر در پرداخت تسهیلات با سقف پایین در ایجاد مشاغل خانگی نشده و نمی‌شود.
به گزارش فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ‌تا پایان امسال باید 400 میلیارد ریال اعتبار اختصاصی به این حوزه جذب شود تا بتوانیم با ایجاد فرصت‌های اشتغال بخش عظیمی از مشکلات را در این بخش از بین ببریم.
فرماندار شهرستان خلخال نیز در این جلسه با انتقاد از عملکرد ضعیف بعضی از بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی افزود: در حال حاضر 20 طرح جدید اشتغالزایی در شهر خلخال با ظرفیت ایجاد دو هزار شغل جدید توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده اجرا است.
ذبیح‌الله عبداللهی خاطر نشان کرد: به دلیل همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تنها دو طرح از 20 طرح معرفی شده مورد اقبال بانک‌ها قرار گرفته است و آن در شرایطی است که بانک‌ها بحث نبود همخوانی منابع بانکی با مصارف را مهم‌ترین علت در این زمینه می‌دانند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول