اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر خبر داد:

صدور مجوز 4 مرکز درمان و بازتوانی معتادان در عسلویه

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: صدور مجوز راه‌اندازی دو مرکز خصوصی درمان و بازتوانی معتادان در عسلویه و چاه مبارک و صدور مجوز راه‌اندازی دو مرکز درمان و بازتوانی معتادان در بخش صنعتی از دیگر فعالیت‌های مربوط به راهبرد خدمات‌رسانی در پارس جنوبی است.

صدور مجوز 4 مرکز درمان و بازتوانی معتادان در عسلویه
اکبر گرگوری مطلق امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: شیوع انواع آسیب‌های روانی اجتماعی و جرائم در بین افراد حاضر در منطقه پارس جنوبی و عوارض خانوادگی و اجتماعی ناشی از آن برای کل کشور (با توجه به غیر بومی بودن شاغلین و انتقال آسیب‌های اجتماعی به نقاط دیگر کشور) و افزایش میزان شیوع سوءمصرف مواد در بین کارکنان در منطقه و لزوم انجام مداخلات پیشگیرانه در سطوح مختلف کارکنان و ساکنین بومی از دلایل ضرورت انجام طرح‌های پیشگیری از اعتیاد است.
گرگوری مطلق گفت: ایجاد مراکز تفریحی، فرهنگی و رفاهی (سینما، مراکز تفریحی، مراکز ورزشی، مراکز رفاهی و ... مطابق با استانداردهای موجود توسط منطقه ویژه اقتصادی پارس و سازمان‌های ذیربط و با جلب همکاری بخش خصوصی از فعالیت‌های مربوط به راهبرد خدمات‌رسانی بهزیستی استان در منطقه پارس جنوبی است.
وی بیان کرد: صدور مجوز راه‌اندازی دو مرکز خصوصی درمان و بازتوانی معتادان در، عسلویه و چاه مبارک و صدور مجوز راه‌اندازی دو مرکز درمان و بازتوانی معتادان در بخش صنعتی از دیگر فعالیت‌های مربوط به راهبرد خدمات‌رسانی در پارس جنوبی است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر خاطرنشان کرد: صدور مجوز راه‌اندازی چهار مرکز سلامت روانی محلی و دو مرکز خصوصی مشاوره عمومی و یک مرکز تخصصی مشاوره در عسلویه از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش است.
گرگوری مطلق یادآور شد: در هشت ماه گذشته ۵ هزار و 600 کارگر و ۳ هزار و 960 نفر کارمند در منطق پارس جنوبی آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فرا گرفته‌اند.
وی اضافه کرد:  راه‌اندازی مرکز کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد (DIC) در عسلویه، ارائه طرح مرکز مداخله در بحران و تایید آن در فرمانداری، آماده‌سازی ساختمان مرکز مداخله نیز از دیگر خدمات ارائه شده بهزیستی در عسلویه است.
این مسئول هدف نهایی طرح مذکور را ارتقای سلامت روانی اجتماعی ساکنین و کارکنان منطقه پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: کاهش میزان بروز، شیوع و عوارض آسیب‌های روانی اجتماعی و سوء مصرف مواد در ساکنان و کارکنان منطقه پارس جنوبی هدف کلی طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در عسلویه است.
مدیرکل بهزیستی بوشهر در ارتباط با اهداف اختصاصی طرح هم گفت: افزایش میزان برخورداری ساکنان جوامع محلی و کارکنان منطقه صنعتی عسلویه و خانواده‌های آنان از امکانات فرهنگی، تفریحی و رفاهی به میزان 50 درصد نسبت به سطح پایه در طی پنج سال، افزایش میزان شناخت و آگاهی 50 درصد از ساکنان و کارکنان منطقه پارس جنوبی در خصوص علل و عوارض آسیب‌های روانی اجتماعی و سوء مصرف مواد به میزان 50 درصد نسبت به سطح پایه در مدت پنج سال از دیگر اهداف ما بوده است.
گرگوری مطلق گفت: توانمند سازی 75 درصد ساکنان و کارکنان منطقه پارس جنوبی در زمینه انواع مهارت‌های زندگی به میزان 40 درصد نسبت به سطح پایه در مدت پنج سال، افزایش مشارکت اجتماعات  کوچک (محلات، محیط‌های کار و محیط‌های آموزشی) در جوامع محلی و بخش صنعتی منطقه پارس جنوبی در زمینه اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت روانی اجتماعی و پیشگیری از سوء مصرف مواد به میزان 60 درصد در مدت پنج سال و افزایش میزان دسترسی صد درصد از گروه هدف خدمات درمان و بازتوانی اعتیاد در بخش صنعتی و غیر صنعتی پارس جنوبی به خدمات مذکور در مدت پنج سال از دیگر اهداف اختصاصی این طرح است.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول