اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

ساماندهی باغ‌های جنوب کرمان نیازمند اعتبار 8 هزار میلیارد ریالی

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: ساماندهی باغ‌های منطقه جیرفت و کهنوج نیازمند اعتبار 8 هزار میلیارد ریالی است.

ساماندهی باغ‌های جنوب کرمان نیازمند اعتبار 8 هزار میلیارد ریالی
احمد دلجوکوهستانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان درخواست‌ها و پیشنهادهای خود برای بهبود وضعیت باغ‌های منطقه جیرفت و کهنوج با عنوان «فهرست مطالعات سال 90»، اظهار داشت: ساماندهی باغ‌های این منطقه با اصلاح روش‌های آبیاری، تشتک‌ها، مدیریت کف باغ، ارقام و گونه‌های باغی پیشنهاد می‌شود.
وی با اشاره به ساماندهی باغ‌های این مناطق با اعتبار مورد نیاز 8 هزار میلیارد ریال افزود: همچنین تهیه برنامه هرس و کنترل آفات و بیماری‌ها، شناسنامه‌دار کردن و ثبت مختصات مکانی باغ‌ها و ... نیز در این مناطق از دیگر برنامه‌های پیشنهادی است.
دلجوکوهستانی تصریح کرد: ساماندهی گلخانه‌های منطقه جیرفت و کهنوج نیز با اصلاح سازه گلخانه‌ها، سیستم آبیاری، سیستم گرمایش و کاهش مصرف سوخت و تکنیک‌های تولید محصولات گلخانه‌ای باید صورت ‌گیرد.
وی ابراز داشت: شناخت مشکلات موجود، تحلیل داده‌ها و ارائه پیشنهادات اجرایی، تهیه برنامه کنترل تلفیقی آفات IPM و بانک اطلاعات مکانی، تعیین برنامه تناوب کشت و اصلاح الگوی کشت فعلی و ... با اعتبار مورد نیاز 4 هزار و 500 میلیارد ریال پیشنهاد می‌شود.
دلجوکوهستانی با اشاره به پروژه امکا‌ن‌سنجی استفاده از انرژی خورشیدی در گلخانه‌ها بیان داشت: نقشه پهنه‌بندی انرژی خورشیدی برای استفاده گلخانه‌ها در منطقه جیرفت و کهنوج نیز از دیگر برنامه‌های پیشنهادی است.
وی عنوان کرد: تناسب محدوده‌های مختلف منطقه جیرفت و کهنوج در احداث گلخانه‌های خورشیدی، کارآیی انرژی خورشیدی برای مصارف مختلف در گلخانه‌ها مانند سیستم‌های گرمایشی، تهویه، آبیاری و ... نیز تعیین می‌شود.
دلجوکوهستانی خاطرنشان کرد: تعیین دستگاه‌ها و مشخصات مورد نیاز سیستم‌های مختلف گلخانه‌ای در بهره‌مندی از انرژی خورشیدی، تهیه نقشه‌های اجرایی و ... با اعتبار 4 هزار میلیارد ریال نیز جزو برنامه‌های سال جاری این مدیریت است.
وی با اشاره به تکمیل مطالعات نیمه‌تمام مجتمع‌های گلخانه‌ای، اعتبار مورد نیاز را 700 میلیون ریال اعلام کرد و اذعان داشت: تمام اقدامات انجام شده در این سازمان، مرهون تلاش‌های همکاران ستادی و نیروهای فعال در مدیریت‌های شهرستان‌های تابعه است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول