اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی جنوب کرمان اعلام کرد

اصلاح 325 هکتار از باغ‌های زیتون جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: باغ‌های زیتون جنوب کرمان در سطح 325 هکتار و با اعتبار 570 میلیون ریال اصلاح و توسعه یافته است.

اصلاح 325 هکتار از باغ‌های زیتون جنوب کرمان
احمد دلجوکوهستانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: کلاس آموزشی پیوند تاجی و هرس درختان زیتون به تعداد 150 نفر در شهرستان‌های عنبرآباد و جیرفت برگزار شده است.
وی با اشاره به خرید و توزیع 240 هزار و 530 اصله نهال مرکبات، خرما و زیتون میان باغداران افزود: کارگاه آموزشی فرآوری زیتون در دو مرحله به تعداد 140 نفر نیز برگزار شده است.
دلجوکوهستانی تصریح کرد: طرح حمایتی احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای دولت به منظور فراهم کردن بسترهای لازم برای اشتغالزایی در شش شهرستان جنوبی در حال اجراست.
وی بیان کرد: اجرای این طرح در شهرستا‌ن‌های ‌رودبار، کهنوج و قلعه‌گنج در سطح 250 هکتار با اشتغالزایی مستقیم برای 2 هزار و 500 نفر صورت گرفته است.
دلجوکوهستانی با بیان اینکه تاکنون مبلغ 9 هزار و 291 میلیون ریال برای زیرساخت‌های این مجتمع‌ها هزینه شده است، گفت: این مجتمع‌ها در سال 91 آماده واگذاری به فارغ‌التحصیلان کشاورزی است.
وی عنوان کرد: پروژه اصلاح و بهسازی محصولات باغی در سطح 800 هکتار با اعتبار 3 هزار و 648 میلیون ریال نیز توسط این مدیریت انجام شده است.
دلجوکوهستانی بیان کرد: حذف و جایگزینی نخیلات در سطح 150 هکتار از منطقه جیرفت و کهنوج با اعتبار یک‌هزار و 940 میلیون ریال انجام گرفته است.
وی اذعان کرد: باغ‌های زیتون نیز در سطح 325 هکتار با اعتبار 570 میلیون ریال اصلاح و توسعه یافته است.  
دلجوکوهستانی خاطرنشان کرد: این مدیریت به منظور اصلاح، بهسازی و تغذیه باغ‌ها در راستای افزایش تولید و درآمد باغداران پیگیری‌های لازم را در راستای جذب اعتبارات، انجام داده که در وزارت متبوع مصوب شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: در سطح 20 هزار هکتار اصلاح باغ‌ها با اعتباری معادل 200 میلیارد ریال در منطقه را زیر پوشش قرار می‌دهیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول