اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد:

افزایش 66 درصدی امانت کتاب در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: متوسط میزان امانت در ماه، در کتابخانه‌های عمومی اردبیل 66 درصد رشد داشته و از 42 هزار نسخه در آبان ماه سال گذشته به 71 هزار نسخه در آبان ماه سال جاری رسیده است.

افزایش 66 درصدی امانت کتاب در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل جعفر نوع‌خواه اظهار داشت: اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در هشت ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش یافته است.
مجموع اعضای فعال در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در هشت ماه اول سال‌ جاری به 40 هزار و 525 نفر رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 30 هزار نفر بود.
وی با اشاره به رشد سایر شاخص‌های کتابخانه‌ای بیان داشت: متوسط میزان مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی 114 هزار و 219 نفر در هشت ماه اول سال جاری بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.
این مسئول یکی از شاخص‌های کتابخانه‌ای را که بیشترین رشد را در سال‌های اخیر داشته میزان امانت عنوان کرد.
معاون کتابخانه های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان یکی از مکان‌های پویا و مهم فرهنگی است از استفاده آحاد مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران از این مکان‌ها خبر داد.
نوع خواه بزرگترین کتابخانه عمومی استان را کتابخانه مرکزی اردبیل دانست و افزود: در این کتابخانه تلاش شده تجهیزات و کتاب‌های به روز علمی و فرهنگی تهیه شده و بخش‌های مختلفی از جمله بخش مرجع‌شناسی، استان‌شناسی، بخش نویسندگان استان، کتابخانه‌های شخصی اهدایی به کتابخانه، بخش پژوهشگران مجهز به اینترنت و اتاق‌های مطالعه انفرادی آماده سازی و در اختیار اهالی فرهنگ‌دوست و محققان قرار گیرد.
وی  ادامه داد: در حال حاضر کتابخانه‌ها با استقبال پرشور دانشجویان و دانش‌آموزان مواجه شده و تمام بخش‌های کتابخانه‌ای به ویژه سالن‌های مطالعه همیشه مملو از مطالعه‌کنندگان علاقه‌مند است.
نوع خواه در بخش دیگری از سخنان خود از تجهیز سایر کتابخانه‌های عمومی استان به اینترنت پر سرعت و نمایه نشریات خبر داد.
معاون کتابخانه های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: به منظور تامین نیازهای علمی مراجعه‌کنندگان، مقالات متعددی در بخش نمایه نشریات و مقالات که بیش از 800 هزار عنوان در موضوعات مختلف است تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول