اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی:

سهمیه یک میلیارد ریالی کتاب خراسان شمالی دریافت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از تحقق سهمیه یک میلیارد ریالی کتاب استان خبر داد.

سهمیه یک میلیارد ریالی کتاب خراسان شمالی دریافت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی اظهار داشت: بیش از 400 میلیون ریال سهمیه مرحله دوم کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با نظارت و انتخاب کارشناس منابع استان انتخاب شد.
وی اضافه کرد: این منابع در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس، ادبیات، تاریخ، علوم اجتماعی، پزشکی، مهندسی و فناوری اطلاعات است.
رحیمی تصریح کرد: با توجه به رصد کتابخانه‌ها و شناسایی کمبودها و نقصان آن‌ها در زمینه‌ی منابع در حوزه‌های مختلف، سعی شده است منابعی که تاکنون بیشتر مورد نیاز اعضاء بوده و در کتابخانه‌ها موجود نبوده، انتخاب و تأمین شود.
وی اظهار داشت: اعتبارات این کتب از محل سهمیه مرحله اول و دوم استان برای هر چه غنی‌تر کردن منابع کتابخانه های عمومی تأمین شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: سهمیه این دوره به علاوه‌ سهمیه مرحله اول در مجموع ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال داراست، که با پیگیری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تا پایان سال در اختیار کتابخانه‌های عمومی سراسر استان قرار خواهد گرفت.
وی از اعضاء کتابخانه‌های عمومی خواست تا مشکلات و کمبودهای منابع کتابخانه‌های استان را با کتابداران و واحد منابع اداره کل، برای هر چه پر بارتر کردن منابع کتابخانه‌ای استان مطرح کنند.
رحیمی در بخش دیگری اظهار داشت: با بهره‌گیری از کتاب‌های صوتی، دیگر بیسوادی مانعی برای خواندن کتاب نمی‌شود.
وی تصریح کرد: فراهم سازی زمینه‌های لازم برای همگانی کردن کتابخوانی، رسالت همه دست‌اندرکاران ترویج مطالعه است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: علاوه بر تهیه امکانات متنوع کتابخوانی، تهیه کتاب دیجیتال از برنامه‌های سال 90 بوده که بیش از یک میلیون و 600 هزار کتاب دیجیتال خریداری شده که به مرور در کتابخانه‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان شمالی افزود: از برنامه‌های سال آینده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، تهیه کتاب‌های صوتی است که در حال حاضر بیش از ‌هزار و 700 کتاب صوتی و گویا خریداری و به مجموعه کتاب‌های کتابخانه‌ دهخدا بجنورد افزوده شده است و تعدادی نیز در دست آماده سازی است.
وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های صوتی به عنوان ابزاری مناسب برای کمک به افراد کم بینا و کم‌سواد برای کتابخوانی است، که با تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های صوتی دیگر بی‌سوادی مانع خواندن کتاب نمی‌شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول