اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت طبس:

کاندیداها و مردم تنها رضای الهی را در نظر گیرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت طبس گفت: کاندیداها و طرفداران‌شان و همچنین رأی‌دهندگان تنها رضایت خداوند متعال را درنظر گیرند تا مشکلی در روند انتخابات ایجاد نشود.

کاندیداها و مردم تنها رضای الهی را در نظر گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(س)، اظهار داشت: مسیحیان مدعی مسیحیت و پیروی از حضرت عیسی(س) هستند، اما در واقع به توصیه‌های ایشان عمل نکرده اند.
وی تصریح کرد: امروز اگر مسیحیان بخواهند به توصیه‌ها و دستورات حضرت عیسی مسیح(س) عمل کنند، چاره‌ای جز پذیرش پیامبری حضرت محمد(ص) و گرایش به اسلام را ندارند، چرا که تمام رسالت حضرت عیسی(س) در تبیین تورات و بشارت مردم به آمدن پیامبر اسلام خلاصه شده است.
خطیب جمعه موقت طبس ادامه داد: در وضعیت فعلی، آنکه دم مسیحایی دارد تنها مقام معظم رهبری هستند که همواره روش و منش اولیاء الهی و مبارزه با ظلم و ستم را سرلوحه کار قرار داده‌اند، و بر این اساس مسیحیان برای عمل به دستورات حضرت عیسی(س) باید به اسلام گرایش یابند، زیرا سعادت بشریت در گرو پیروی از مسیر الهی و اسلام است.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: تمام کاندیداها و طرفداران‌شان و همچنین رأی‌دهندگان باید تنها رضایت خداوند متعال را در نظر گیرند که در این صورت هیچ مشکلی در روند انتخابات ایجاد نخواهد شد، اما چنانچه انسان‌ها بدون توجه به احکام شریعت و وظیفه الهی خویش، تنها خود را محور قرار داده و به هر قیمتی به دنبال کسب نتیجه مورد نظرشان باشند، علاوه بر اینکه باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود، رضای الهی را نیز درپی نخواهد داشت.
امام جمعه موقت طبس همچنین سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و یادآور شد: معمولاً دانشگاه‌ها در علوم طبیعی و تجربی و حوزه‌ها در علوم معنوی فعالیت کرده و در واقع هر دو گروه مسیر علم را دنبال می‌کنند و با یکدیگر هیچ تضاد یا تعارضی ندارند.
وی افزود: دانشگاهیان و حوزویان باید تنها به دنبال آموختن علم در راستای شناخت عظمت خداوند متعال باشند و بدانند که هیچ علمی باعث اختلاف نمی‌شود و این جهل، خودخواهی و خودمحوری است که اختلافات را درپی دارد.
مؤدب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، اضافه کرد: اقدام عمومی و همه‌جانبه در راستای سوادآموزی در شرایطی خاص ضرورت داشت و باید امروز به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دیگر بی‌سواد نداشته باشیم و در آینده بی‌سوادی به طور کامل از جامعه ما ریشه کن شود.
وی همچنین به سالروز واگذاری امنیت و حفاظت پروازها به سپاه حفاظت هواپیمایی اشاره و خاطرنشان کرد: از زمانی که امنیت و حفاظت پروازها به سپاه واگذار شد دیگر شاهد حادثه موفق هواپیما ربایی در کشور نبودیم چرا که حفاظت هوایی جمهوری اسلامی ایران در دنیا کم‌نظیر است، به گونه‌ای که بسیاری از کشورها برای فراگیری شیوه‌های حفاظت از پروازها و فرودگاه‌ها دست یاری به سوی ایران دراز کرده‌اند.
خطیب جمعه موقت طبس در بخش دیگری از سخنان خود هفته حمل و نقل و راهداری را گرامیداشت و متذکر شد: راهداران وظیفه‌ای بسیار حساس و سخت برعهده دارند و با زحمات شبانه‌روزی و حتی به خطر انداختن جان خود سلامت مسافران را تأمین می‌کنند، اما جامعه ما نگرش صحیحی نسبت به راهداران و همچنین پرسنل راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و اورژانس ندارد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول