اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات قزوین:

دریافت مالیات از رسانه‌ها قانونی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات قزوین گفت: برخی از دستگاه‌های دولتی از مطالبات رسانه‌ها مالیات کسر می‌کنند که این اقدام قانونی نیست.

دریافت مالیات از رسانه‌ها قانونی نیست
علی علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: لازمه کار هر شهروندی در امور روزانه آشنایی با قانون است و در برخی از مشاغل به ویژه افرادی که با امور مالی در ادارات سروکار دارند، این نیاز بیش از پیش است.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد کم توجهی به این امر باعث شده تا رسانه‌های مکتوب در دریافت مطالبات خود در برخی ادارات با مشکل مواجه شوند و بخشی از وجه قابل پرداخت آنها کسر شود و مسئولان مالی و یا تدارکات علت آن را عنوان مالیاتی بنامند.
رئیس خانه مطبوعات قزوین اضافه کرد: طرح این موضوع در حالی است که بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم در بند "د" ماده 139 بر معافیت مالیاتی مطبوعات تصریح شده و آمده است: فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود، از پرداخت مالیات معاف است.
وی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که امور فرهنگی به ویژه نشریات در انجام رسالت خود با هزینه‌های بالایی مواجه هستند که امیدواریم مدیران امور مالی ادارات نسبت به موضوع یاد شده اهتمام لازم را داشته باشند تا نشریات نیز رسالت خود را هرچه بهتر در جامعه به انجام برسانند.
علی‌محمدی با اشاره به اعطای بن کتاب به خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس وعده قبلی مبنی بر توزیع بن خرید کتاب در آینده نزدیک، لازم است که به اطلاع اعضای خانه مطبوعات استان برسانیم که با درخواست خانه مطبوعات و مساعدت و پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به تعداد فعالانی که در بانک اطلاعاتی خانه مطبوعات مدارک خود را کامل کرده‌اند، بن کتاب تهیه شده است.
وی یادآور شد: اعضای خانه مطبوعات می‌توانند ضمن تماس تلفنی و مراجعه حضوری، بن کتاب خویش را دریافت کنند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول