اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد:

توجه به سلامت روحانی جامعه در کنار سلامت جسمانی

خبرگزاری فارس:‌ معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت گفت: باید در جامعه در کنار توجه به سلامت جسمانی، به مسئله سلامت روحانی نیز اهتمام لازم را داشته باشیم.

توجه به سلامت روحانی جامعه در کنار سلامت جسمانی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین آیتی عصر جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی قرآن‌پژوهی و طب با اشاره به اینکه وزارت بهداشت مسئولیت خطیر حفاظت از سلامت جامعه را بر عهده دارد، تاکید کرد: این حفاظت از سلامت همه ابعاد وجودی انسان‌ها را در بر می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه در حفاظت سلامت علاوه بر بعد جسمانی، روانی و اجتماعی، شامل بعد روحانی نیز می‌شود، گفت:‌ سلامت بعد روحانی انسان با تقویت شرایط تربیتی ارتقا می‌یابد و توجه به این بعد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طبیبان جسم باید از آموزه‌های دینی و معرفتی نیز بهره‌مند باشند، گفت: اگر این مهم اتفاق بیفتد طبیبان جسم می‌توانند هنگام مواجهه با بیماری بیماران، از حقایق معنوی نیز بهره کافی را ببرند.
وی با اشاره به اینکه سلامت روحانی انسان‌ها از سلامت جسمانی آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: عالمان و اندیشمندان همواره بر اصلاح اخلاق و حذف معضلات اجتماعی تاکید داشته‌اند و باید در جامعه امروز این مهم با جدیت مورد توجه جدی قرار گیرند.
آیتی به تلاش صورت گرفته در خصوص برگزاری جشنواره قرآن‌پژوهی و طب اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم به شایستگی میزبانی این جشنواره را عهده دار شد.
وی افزود: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌ها و برنامه‌هایی بتوانیم هرچه بیشتر با بهره‌گیری از آیات وحی و روایات اهل بیت شفای حقیقی بیماران را محقق کنیم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول