اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

ایجاد مرکز سلامت سنجی در مازندران

خبرگزاری فارس: قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مرکز سلامت‌سنجی که شاخص‌های سلامت اجتماعی را تعیین می‌کند در مازندران در حال راه‌اندازی است.

ایجاد مرکز سلامت سنجی در مازندران
فرهنگ بابا محمودی در حاشیه همایش رابطان سلامت استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز می‌توان آمار دانش سلامت مازندران را به درستی تعیین کرد.
وی در مورد فعالیت رابطان سلامت گفت: رابطان سلامت مشارکت همه جانبه در نیازمندی‌های سلامتی جامعه دارند.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابراز داشت: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه رابطان سلامت نقش موثری دارند که بیشتر این افراد اوقات فراغت خود را برای پیام‌رسانی سلامت به صورت رایگان صرف می‌کنند.
بابامحمودی با اشاره به اینکه در مازندران 4 هزار نفر پیام‌رسان سلامت هستند، تصریح کرد: 750 نفر از رابطان سلامت در اداره‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه 18 درصد افراد جامعه از دانش سلامتی برخوردار هستند، یادآور شد: برای افزایش دانش سلامت، بالا بردن طول عمر و بهره‌وری از درآمد افراد جامعه ضروری است، تا افرادی آموزش‌دیده در حوزه سلامتی گام بردارند.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران بالا بردن دانش سلامت جامعه را حکم امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: انسان‌ها تعهد دارند تا اطرافیان خود را از داشتن جسم و روحی سالم آموزش دهند.
بابامحمودی جایگاه استان مازندران را در فعالیت رابطان سلامت مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جایگاه مطلوبی را در حوزه افزایش سلامت جامعه کسب کرده است.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران نحوه آموزش رابطان سلامت را به صورت آبشاری عنوان کرد و یادآور شد: وزارت بهداشت بر حسب نیاز اولویت‌ها را به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام می‌کند و از طریق معاونان و نماینده‌ها آموزش‌های لازم به رابطان سلامت داده می‌شود.
وی حوزه فعالیت رابطان سلامت را در شهرها دانست و اذعان داشت: دو سوم رابطان سلامت در حوزه شهری کار می‌کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول