اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط ناوگان حمل بار آذربایجان غربی انجام گرفت؛

حمل 5 میلیون تن بار در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی گفت: امسال میزان بار حمل شده که در لیست پایانه‌های حمل بار آذربایجان غربی به ثبت رسیده، پنج میلیون و 369 هزار تن است.

حمل 5 میلیون تن بار در آذربایجان غربی
بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به آمارهای سال گذشته در این زمینه، میزان بار حمل شده که در لیست پایانه‌های حمل بار استان به ثبت رسیده است پنج میلیون و 136 هزار تن بود.
وی با بیان اینکه به ازای بار هر کامیون بارنامه صادر می‌شود، تصریح کرد: این بارنامه‌ها از سوی پایانه‌های حمل و نقل بار در استان صادر می‌شوند.
این مسئول با اشاره به بارنامه‌های صادر شده از طریق پایانه‌های حمل و نقل بار، افزود: امسال بیش از شش میلیون و 624 هزار فقره بارنامه در استان صادر شده است و این در حالی است که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته پنج میلیون و 355 هزار فقره بود.
طالبی با اشاره به میزان تغییرات در این زمینه، خاطرنشان کرد: در این زمینه شاهد رشد بیش از 18 درصدی هستیم.
وی با اشاره به نوع محصولات حمل شده از استان، گفت: از این میزان کالای حمل شده، محصول سیمان با اختصاص یک میلیون و 629 هزار و 233 تن از کل بار حمل شده، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و تولیداتی از قبیل سنگ سنگبری، گندم، چغندر قند و سیب درختی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
این مسئول اظهار داشت: استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، کردستان، مازندران، خراسان رضوی، قزوین، خوزستان، اردبیل، کرمانشاه، گیلان، زنجان، همدان، گلستان، سمنان، ایلام، بوشهر، و چهارمحال و بختیاری به ترتیب بیشترین سهم از کالاهای حمل شده توسط ناوگان آذربایجان غربی را شامل می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول