اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد:

خرید 10 هزار دستگاه کامیون کاماز از تاتارستان

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خرید 10 هزار دستگاه کامیون کاماز از تاتارستان در دست پیگیری است که می‌تواند تحول بزرگی در روابط دوجانبه باشد.

خرید 10 هزار دستگاه کامیون کاماز از تاتارستان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی در دیدار با رستم مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان اظهار کرد: آذربایجان شرقی و تاتارستان همکاری‌های خوب و گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف دارند ولی ما به این حد از روابط قانع نیستیم.
وی توسعه روابط با تاتارستان را در شرایط کنونی جهان، ضروری دانست و افزود: امیدواریم این دیدار و سفری که هیئت اقتصادی تاتارستان به تبریز خواهند داشت، گام موثری در توسعه همکاری‌ها باشد.
بیگی با اشاره به شرایط جدید اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های مهم تحول اقتصادی، حوزه حمل و نقل عمومی است و بیشترین تغییر در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اتفاق می‌افتد.

خرید 10 هزار دستگاه کامیون کاماز
وی افزود: این موضوع می‌تواند بازار بسیار خوبی برای صنعت خودروسازی باشد و در این راستا موضوع خرید 10 هزار دستگاه کامیون کاماز در دست پیگیری است که می‌تواند تحول بزرگی در روابط دوجانبه باشد.
بیگی ادامه داد: البته موضوع تنها به خرید این خودرو ختم نمی‌شود چرا که این اتفاق در واقع ورود یک تکنولوژی و ایجاد بستر مناسب برای صنایع وابسته به آن از جمله صنعت قطعه‌سازی است.
وی با اشاره به برخی مشکلات به وجود آمده در این راستا به بهانه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تاکید کرد: این مشکلات باید برطرف شود چرا که ما عملا اثری از تحریم در کشورمان نمی‌بینیم.

آغاز پروژه مشترک اکتشاف مس
بیگی با اشاره به سفر دو سال قبل هیئت اقتصادی آذربایجان شرقی به قازان نیز گفت: توسعه کارخانه خودروسازی کاماز یکی از دستاوردهای این سفر بود که همچنان دنبال می‌شود؛ ضمن این که یک پروژه مشترک نیز در زمینه اکتشاف مس آغاز کرده‌ایم.
وی همچنین با اشاره به سفر مینیخانوف در کسوت نخست وزیری به تبریز افزود: مردم تبریز هنوز هم خاطرات خوبی از این سفر دارند و امیدواریم بار دیگر شاهد حضور شما در تبریز باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه نسبت به توسعه روابط با جمهوری تاتارستان در زمینه انرژی‌های نو و برپایی نمایشگاه‌های مشترک اقتصادی اعلام آمادگی کرد.

راه‌اندازی شرکت هواپیمایی اختصاصی در تبریز
وی با اشاره به راه‌اندازی شرکت هواپیمایی اختصاصی در تبریز گفت: این موضوع نیز می‌تواند بهانه خوبی برای افزایش سطح همکاری‌ها و برقراری خط پرواز مشترک جهت سهولت رفت و آمد فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران دو طرف باشد.

بازی فوتبال بین تیم‌های تراکتورسازی تبریز و قازان تاتارستان
بیگی با اشاره به پیوند خواهرخواندگی تبریز و قازان، پیشنهاد کرد یک بازی فوتبال بین تیم‌های تراکتورسازی تبریز و تیم فوتبال قازان برگزار شود که این پیشنهاد با استقبال گرم رئیس جمهور تاتارستان مواجه شد.
در این دیدار که معاون برنامه‌ریزی استاندار و رئیس سازمان بازرگانی استان نیز حضور داشتند، استاندار آذربایجان شرقی و رئیس جمهور تاتارستان آثاری از صنایع دستی دو کشور را به یکدیگر اهدا کردند.
هدیه علیرضابیگی یک تابلوفرش منقش به تصویر رئیس جمهور تاتارستان بود که با ابراز احساسات مینیخانوف نسبت به زیبایی هنر فرش تبریز همراه بود.
تاتارستان یکی از جمهوری‌های خودمختار کشور روسیه و پایتخت آن شهر قازان است. این جمهوری، دولتی است در ترکیب فدراسیون روسیه و توسط رئیس جمهور اداره می‌شود.
رستم مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان، دکترای علوم اقتصادی دارد و از 25 مارس 2010 به این سمت انتخاب شده است.
مینیخانوف که عضو هیئت رئیسه شورای دولتی فدراسیون روسیه نیز هست، از سال 1998 به مدت 12 سال نخست‌وزیر جمهوری تاتارستان بوده است.
رئیس جمهور تاتارستان در رأس یک هیئت بلندپایه اقتصادی، روز گذشته وارد تهران شده بود.
وی در این سفر دو روزه، ضمن بازدید از پروژه عظیم میدان گازی پارس جنوبی در بوشهر، با وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
در این دیدار توافق‌نامه توسعه میدان نفتی زاغه در استان بوشهر به ارزش یک میلیارد دلار بین شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران و شرکت تات نفت روسیه به امضای رستم قاسمی، وزیر نفت و رستم مینیخانوف، رئیس جمهور تاتارستان رسید.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول