اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی سمنان خبر داد:

بهره‏برداری از کارخانه تولید داروهای دامی در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: یک کارخانه جدید تولید داروهای دامی در استان سمنان به بهره‏برداری می‏رسد.

بهره‏برداری از کارخانه تولید داروهای دامی در سمنان
رضا عامری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: در حال حاضر قدیمی‏ترین کارخانه تولید داروهای دامی در استان سمنان، شرکت تولید داروهای دامی در گرمسار است و می‏توانیم این مژده را بدهیم که در دهه فجر یک کارخانه دیگر نیز افتتاح خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: این واحد تولیدی به نام "شرکت پارس دوفارما" بوده که تحت لیسانس پارس دوفارما کشور هلند است و داروهای بسیار باکیفیت را تولید خواهد کرد.
عامری بیان داشت: برای شرکت پارس دوفارما تعریف شده که منطقه قاره آسیا و آفریقا را زیرپوشش خود قرار دهد و بتوانیم پخش داروهای دامی تولیدی سمنان را در قاره آسیا و آفریقا انجام دهیم.
وی افزود: پارس دوفارمای هلند کشورهای اروپایی را زیرپوشش قرار می‏دهد و ما نیز قاره آسیا و آفریقا را زیر چتر خود قرار می‏دهیم.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: امسال در راستای گسترش صادرات غیرنفتی، یک محموله دارو را در شش ماهه اول سال به خارج از کشور صادر کردیم که نزدیک به یک میلیون دلار ارزش داشت.
عامری افزود: هم‏اکنون هشت کارخانه فعال تولید داروهای دامی داریم که یک کارخانه هم در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
وی اضافه کرد: یک کشتارگاه خیلی خوب هم که شاید جزو کشتارگاه‏های نمونه کشور است و در زمینه سیستم تصفیه فاضلاب هم دومین کشتارگاه کشور محسوب می‏شود، در منطقه ایوانکی در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: هم‏اینک مرحله تست آزمایشی در این واحد انجام می‏گیرد و با ظرفیت کشتار 6 هزار قطعه طیور در ساعت فعالیت می‏کند.
عامری بیان کرد: خط کشتار به صورت اتوماتیک و مکانیزه طراحی شده که قابلیت سرخینگ، بسته‏بندی و قطعه‏بندی مرغ را به صورت اتوماتیک دارد.
وی گفت: برنامه‏ریزی کرده‏ایم که قسمت‏هایی از فرآوده‏های دامی شامل پای مرغ را هم در این کشتارگاه که استانداردهای بین‏المللی را دارد، تولید و به کشورهای چین و کشورهایی نظیر ویتنام صادر کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول