اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان خبر داد:

رتبه سیزدهم گلستان در دستیابی به سند دینداری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان از رتبه سیزدهم استان در دستیابی به سند دینداری خبر داد.

رتبه سیزدهم گلستان در دستیابی به سند دینداری
سیدحسین علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: میانگین کشور در سرانه مطالعه قرآن و ادعیه 12 دقیقه و 7 ثانیه است که خوشبختانه استان گلستان با مطالعه عمومی 12 دقیقه و 14 ثانیه توانسته این رتبه را کسب کند.
وی تصریح کرد: میانگین سرانه غیردرسی روزانه در کشور 16 دقیقه و این میزان در استان گلستان 11 دقیقه و 38 ثانیه برآورد شده و رتبه گلستان 25 است که این رتبه برای ما اصلا شایسته نیست.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان به مقایسه سرانه مطالعه کشور و استان گلستان پرداخت و خاطرنشان کرد: در فضای مجازی سرانه کشور، دو دقیقه و 29 ثانیه و در استان یک دقیقه و 17 ثانیه، در بخش روزنامه سرانه کشور 39 دقیقه و سه ثانیه و این رقم در استان 30 دقیقه و 29 ثانیه، در حوزه نشریات سرانه کشور شش دقیقه و 29 ثانیه و در گلستان چهار دقیقه و هفت ثانیه برآورد شده است.
علوی افزود: مجموعه سرانه مطالعه در کشور 75 دقیقه و 21 ثانیه است و این میزان در استان 59 دقیقه و 12 ثانیه ارزیابی شده که در مجموع با 16 دقیقه و 9 ثانیه اختلاف مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه باید یک قرارگاه فرهنگی در حوزه کتاب گلستان ایجاد شود، اظهار داشت: بعد از اینکه استانداردهای سرانه کتاب مشخص شد نشان داده شد که در حق مردم کتاب دوست، ظلم شده است چرا که سرانه مطالعه در پنج شاخص مطالعه غیردرسی، فضای مجازی، نشریات، روزنامه‌ها و قرآن و ادعیه بوده که قسمتی از این سرانه تاکنون در محاسبه لحاظ نمی شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان ابراز داشت: ترویج فرهنگ مطالعه نیازمند مدیریت دینی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، همکاری مردم و مسئولان حوزه رسانه است که جامعه را به زنگ خطر نبود کتاب هوشیار کنند.  
وی عنوان کرد: فرامین مقام معظم رهبری در زمینه کتاب، نباید تابلویی برای دیوار شود بلکه باید این امر با عزم همگانی عملیاتی شود چرا که جامعه در افزایش سرانه ذینفع هستند.
علوی اظهار داشت: 35 درصد مردم استان باید عضو کتابخانه‌ها شوند که این میزان اکنون دو الی سه درصد است که نیازمند همت و تلاشی مضاعف است تا به نقطه مطلوب برسیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان گفت: نزدیک به 3 میلیون نسخه کتاب تا افق 1404 باید داشته باشیم.
وی با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری رسیدن به اهداف افق 1404 در زمینه مطالعه کتاب و پیشرفت در سایر حوزه‎ها نیز است، بیان داشت: متاسفانه بخشی از این سند مورد غفلت قرار گرفته که باید بدان پرداخته شود که با همت و تلاش همگانی ایران نشان داده که همواره، می‎تواند.
انتهای پیام/خ30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول