اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

مردم کهگیلویه‌ آماده خلق حماسه‌هایی چون 9 دی هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: مردم کهگیلویه هر لحظه آماده‌اند تا گوش به فرمان رهبر خود در هر شرایطی حماسه بزرگ تر از 9 دی خلق کنند.

مردم کهگیلویه‌ آماده خلق حماسه‌هایی چون 9 دی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی عصر جمعه در نشست با اعضای کمیته گرامیداشت 9 دی این شهرستان اظهار داشت: اگر تاریخ را ورق بزنیم متوجه می‌شویم همه روزها از قدر و قیمت یکسانی برخوردار نیستند، بعضی روزها ضمن درخشش خاص در بین روزهای دیگر از جایگاه ویژه‌تری برخوردارند، چرا که صفحات پس از خود را تحت تاثیر قرار داده‌اند و در بسیاری موارد جهت و جریان‌های پس از خود را دچار تغییر و تحول کرده‌اند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: حماسه 9 دی 88 از جمله آن روزها و اتفاقاتی است که می‌توان گفت فصل جدیدی از اندیشه‌ها و عملکردها و برداشت‌ها را به تاریخ این ملت افزود و باعث شد تاثیرگذاری و جایگاه تاریخی ملت مسلمان ایران افزون شود.
وی بیان داشت: در این روزهای خاص اتفاقاتی به وقوع پیوسته که حد و اندازه آ‌ن‌ها فارغ از گستره جغرافیایی و بعد زمانی بوده و معنا، مفهوم و محتوای رساتر و فراتر از چارچوب‌ها را نشان داده‌اند و زندگی اجتماعی حیاتی نو به خود دیده و از قید روز مرگی‌ها و محدودیت‌ها رها شده است.
این مسئول تصریح کرد: 9 دی نشان داد مردم ایران علاوه بر آنکه از پشتوانه تاریخی و فرهنگی بسیار درخشانی برخوردارند، عبرت گیرندگان خوبی از وقایع تاریخی هستند، چرا که 9 دی زمانی اتفاق افتاد که برخی فرماندهان و سربازان یزید در جلوه و لباس امروزی مظلومانه نمادهای عاشورا و مهم‌تر از آن ارزش‌های والای عاشورا را مورد هتک قرار دادند و به خیال خام خود خواستند که یکبار دیگر ولی را در این برهه تاریخی به مسلخ بکشانند.
رضایی ادامه داد: اما زهی خیال باطل، مردم فهیم ایران اسلامی با نگاه به عبرت‌های عاشورا و درس گرفتن از آنها، نشان دادند که نه تهران و سایر شهرهای ایران کوفه است و نه مردم ما دچار بی‌بصیرتی آن مردم شده‌اند.
به گفته فرماندار کهگیلویه، این‌ بار ولی به مسلخ نمی‌رود، بلکه بدون آنکه ندای هل من ناصر ینصرنی سر دهد، انسان‌های با بصیرت وجود دارند که با تیزبینی و دشمن شناسی، قبل از اشاره نایب امام زمان(عج)، به صحنه می‌آیند و با طهارت روح، ایمان و بصیرت غبار آلودگی ناشی از فتنه ایجاد شده را فرو می‌نشانند.
رضایی ادامه داد: در روز 9 دی مردم مانوری برگزار کردند که نشان دهند اگر امام زمان (عج) ظهور کند، چه میزان آمادگی دارند و چگونه در صحنه حضور پیدا می‌کنند.
وی افزود: شاید معنای این حضور در راستای آن فرمایش مولا باشد که فرمودند: بسیاری از کسانی که بعدها متولد می‌شوند هم در جهاد ما سهم دارند، چرا  که دفاع از ارزش‌ها و حریم ولایت تاریخ و جغرافیا نمی‌شناسد.
این مسئول اضافه کرد: شاید امروز در این کره خاکی تعداد اهالی جبهه حق همچنان به لحاظ کمیت در اقلیت باشند، اما تفاوتی بزرگ در میان است، چرا که امروز عوام با بصیرت بدون توجه به تعدادی خواص بی‌بصیرت با تبعیت محض از ولی امر مسلمین، بر جهان و سمت و سوی حرکت‌های اجتماعی و سیاسی تاثیر می‌گذارند.
فرماندار کهگیلویه اذعان داشت: مردم کهگیلویه هر لحظه آماده‌اند تا گوش به فرمان رهبر خود در هر شرایطی حماسه بزرگ‌تر 9 دی خلق کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول