اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد:

30 درصد تلفات رانندگی را عابران پیاده تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30 درصد از تلفات رانندگی را عابران پیاده تشکیل می‌دهند و در این میان کودکان بیشترین قربانیان این حوادث ناگوار هستند.

30 درصد تلفات رانندگی را عابران پیاده تشکیل می‌دهند
مسعود مصدقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اهم فعالیت‌های اداره‌کل پایانه‌های این استان در هفته حمل و نقل اظهار کرد: به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری ایستگاه نقاشی با محوریت حمل و نقل و قوانین راهنمایی و رانندگی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان با حضور بیش از 100 شرکت کننده در رده سنی 6 تا 12 سال برگزار شد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های این استان از برگزاری مسابقه نقاشی در میان کودکان این استان در زمینه موضوعات ترافیکی خبر داد و این مسابقه را گامی برای آشنا کردن کودکان با نقش و جایگاه حمل و نقل و نیز برداشتن گامی در جهت درونی ساختن قواعد و قوانین راهنمایی و رانندگی در این گروه سنی اعلام کرد و افزود: باید توجه داشت تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به‌عنوان عضو لاینفک جامعه می‌توانند نقش کلیدی در فرهنگ‌سازی از طریق کارکردهای آموزشی ایفا کنند.
مصدقی اذعان داشت: آموزش قواعد و قوانین می‌تواند تاثیری شگرف بر کردار و رفتار اجتماعی فرزندان ما داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه امروزه ترافیک و حمل و نقل یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مدیریت شهری هر جامعه محسوب می‌شود، افزود: این موضوع در تمام جوامع شهری با زندگی روزمره شهروندان در هم آمیخته است و نیازمندی به آموزش، فراگیری هنجارها، قواعد رفتاری، کرداری و همچنین ارتقا سطح فرهنگ رعایت قواعد و قوانین از سنین کودکی تا بزرگسالی امری ضروری است.
وی تصریح کرد: هدف هر آموزش فرهنگ‌سازی بیشتر در جهت سازگاری انسان با محیط زندگی است و هر چه این آموزش هدفمند و مداوم باشد و در سال‌های بعد توسط نهادهای رسمی چون آموزش و پرورش، رسانه‌ها، گروه‌های همسالان و مدرسه تقویت شود شاهد رعایت کردن قواعد و قوانین به صورت جدی‌تر از سوی شهروندان خواهیم بود. 
مصدقی با بیان اینکه اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها در سال گذشته سومین پارک ترافیک در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان را با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال افتتاح کرد، افزود: از آنجا که حدود 30 درصد از تلفات رانندگی را عابران پیاده تشکیل می‌دهند و در این میان کودکان بیشترین قربانیان این حوادث ناگوار هستند از این رو این اداره‌کل تلاش می‌کند با ایجاد محیطی شبیه‌سازی شده از ترافیک واقعی که در آن کودکان با مفاهیم و قواعد و قوانین عبور و مرور آشنا گردند گامی برای کاستن از آمار این تلفات از طریق آموزش برداشته و در این مسیر کارساز واقع شود.
وی با اشاره به اینکه امنیت ترافیکی حاصل یک فرایند فرهنگی و مشارکت عمومی است و به‌طور حتم آموزش همگانی نقش چمشگیر و تعیین کننده‌ای در تغییر رفتار رانندگان و عابران خواهد داشت، تصریح کرد: آموزش فرهنگ ترافیک از خردسالی شاید از موضوعاتی باشد که کارشناسان ترافیکی بر آن اتفاق نظر داشته و قطع به یقین تاثیر بسیاری بر اذهان کودکان خواهد داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون پنج باب پارک ترافیک در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و به بهره‌برداری رسیده، گفت: برداشتن یک گام هر چند کوچک در جهت ارتقا کیفیت زندگی مردم ارزشمند بوده و بر تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها لازم است که با همدلی و همکاری یکدیگر در جهت تحقق این هدف والا حرکت کنند.
 انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول