اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

حافظان ارزش‌ها زیر پرچم اصولگرایی قرار گیرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت از فعالیت خزنده جریان انحرافی در گیلان خبر داد و گفت: کسانی که حافظ ارزش‌ها هستند باید زیر پرچم اصولگرایی قرار گیرند و جریان اصولگرایی در تمام استان‌ها بر محور ولایت فقیه باشد.

حافظان ارزش‌ها زیر پرچم اصولگرایی قرار گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال جدید مسیحی 2012 اظهار داشت: ویژگی اخلاق مسیح (ع) در قرآن بسیار برجسته نشان داده شده و بیش از 25 بار کلمه عیسی و 12 بار نام مسیح ذکر شده است.
وی با بیان اینکه عیسی مسیح را به عنوان پیامبر الهی می‌دانیم افزود: عیسی مسیح برای تمام مومنان قابل احترام است منتهی دوران دین مسیح به پایان رسیده و دین پیامبر (ص) در جهان گسترده شده است.
خطیب موقت رشت، بخشی از زندگی عیسی را جزو معجزات الهی نامید و تصریح کرد: طبق آموزه‌های اسلامی بر این اعتقاد هستیم که عیسی (ع) بدون داشتن پدر پا به عالم هستی گذاشت و حضرت مریم (س) به خود و خداوند اطمینان داشت اما مردم را متوجه این موضوع کردن، بسیار سخت بود.
وی با اشاره به اینکه عیسی مسیح (ع) به امر خداوند در گهواره زبان گشود و رسالتش را برای مردم بیان کرد و فضیلت‌های اخلاقی خود را تبیین فرمود، اذعان داشت: یکی از برجستگی‌های حضرت مسیح (ع) مقام عبودیت است و هیچ‌گاه اهل تکبر و خشونت نبود و این درسی برای تمام مردم است.
شفیعی‌زاده توجه به زکات و نماز را از توصیه‌های مورد تاکید حضرت عیسی (ع) عنوان کرد و ابراز داشت: نماز در تمام ادیان الهی وجود داشته است.
وی به موضوع صلیب کشیده شدن عیسی (ع) اشاره کرد و گفت: نمادی که برخی جوانان به گردن خود آویزان می‌کنند نماد مسحیت است اما خداوند به صراحت در قرآن می‌فرماید که مسیح به صلیب کشیده نشده و به آسمان‌ها رفته و در حال حاضر نیز زنده است.
امام جمعه موقت رشت در ادامه با قدردانی از راهداران، به فرا رسیدن هفته ثبت احوال و نهضت سوادآموزی اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام توجه ویژه‌ای به سوادآموزی دارد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های زیادی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به این تلاش، هنوز شاهد وجود بی‌سوادان در کشور هستیم و این امر نیازمند بسیج همگانی است.
 
*تلاش‌های خزنده جریانات اصلاحات، فتنه و انحرافی در گیلان

شفیعی‌زاده درباره انتخابات آینده مجلس یادآور شد: انتخابات مجلس نهم در پیش است و از فردا سوم دی به طور رسمی ثبت نام کاندیداها آغاز می‌شود و روند انتخابات کلید می‌خورد.
وی، تایید صلاحیت‌ها را مرحله پس از ثبت نام ذکر کرد و بیان داشت: پس از تایید صلاحیت لیست نهایی اعلام می‌شود و در 12 اسفند انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پای صندوق‌های رای صورت می‌گیرد.
خطیب موقت رشت با تصریح بر اینکه در این عرصه بحث جریان و شکل‌گیری و آرایش نیروهای سیاسی در صحنه را داریم، یادآور شد: در مدت دو ماه آینده یکی از پیچیده‌ترین انتخابات را برگزار می‌کنیم.
وی اضافه کرد: به دلیل حضور جریان‌های مختلف در عرصه انتخابات، جریان اصلاحات و فتنه به شدت در حال تلاش هستند و جریانی بسیار خطرناک‌ و به صورت خزنده شکل گرفته که با موتور روشن و چراغ خاموش جریان انحرافی حرکت می‌کند.
شفیعی‌زاده با تاکید بر اینکه برخی از منابع دولت در این زمینه هزینه می‌شود، اذعان داشت: عبور از ولایت و روحانیت سرلوحه جریان انحرافی است و در گیلان نیز جریان انحرافی به شدت در حال برنامه‌ریزی بوده و دارای منابع مالی فراوان است.
 
*جریان اصولگرایی حافظ نظام است

وی، به حضور جریان اصولگرا در عرصه انتخابات اشاره کرد و افزود: اصولگرایی یک جریان واقعٱ حافظ و ارزشی نظام است و هر جا که حضور یافته اصول انقلاب و ارزش‌ها حفظ شده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، وجود بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه را ناشی از دوران اصلاحات دانست و اظهار داشت: یکی از برنامه‌ریزی‌های فتنه، اصلاحات و انحرافی این است که می‌خواهند بین اصولگرایان تنش ایجاد کنند.
وی با تصریح بر اینکه اصولگرایان باید محوریت داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر در هر استانی یک پرچم برداشته شود و جریانی در کنار آن شکل گیرد، جریان انحرافی است.
شفیعی‌زاده متذکر شد: کسانی که حافظ ارزش‌ها هستند باید زیر پرچم اصولگرایی قرار گیرند و جریان اصولگرایی در تمام استان‌ها باید بر محور ولایت فقیه باشد و اگر انتقادی است در زیر این پرچم بیان شود و به طور یقین مردم بدانند کسانی که قصد تفرقه دارند نمی‌توانند در جریان اصولگرایی نفوذ کنند.
 
*مجلس جای ثروت‌اندوزی نیست

وی با اشاره به اینکه نامزدهای انتخاباتی باید صلاحیت‌های لازم را داشته باشند، عنوان داشت: مجلس جای ثروت‌اندوزی نیست و کسانی که توانمندی ندارند در این عرصه وارد نشوند و افرادی که در دوره‌های گذشته در مجلس حضور داشتند و توانمند نبودند جای خود را به دیگران دهند.
خطیب موقت رشت، جایگاه مجلس را رفیع خواند و اظهار داشت: مجلس، دولت و هیئت وزیران را تعیین می‌کند و کسانی که توانمندی این کار را ندارند انصراف دهند و وارد این عرصه نشوند.
وی، همچنین سالروز هشتم دی در گیلان و نهم دی در کشور را گرامی نگه داشت و یادآور شد: حماسه هشتم دی به نام مردم گیلان ثبت شده و مردم این استان یک روز زودتر ولایت‌مداری خود را به اثبات رساندند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول