اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جامعه مدرسین به دنبال تقویت تفکر اصولگرایی است

خبرگزاری فارس: معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نقش هدایتی و ارشادی جامعه مدرسین در انتخابات تنها برای تقویت تفکر اصولگرایی و تشکیل مجلسی ارزشی خواهد بود.

جامعه مدرسین به دنبال تقویت تفکر اصولگرایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عباس کعبی در همایش ملی «انسجام داخلی، اقتدار جهانی» که امروز در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در آستانه ماه محرم و هفته بسیج و در سالروز پیام تاریخی امام راحل(ره) مبنی در ضرورت تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه برگزار شده است و نیز شاهد تحولاتی در سطح منطقه و جهان هستیم که ضرورت برگزاری این همایش را بیشتر کرده است.
وی افزود: تاکنون همایش‌های مختلفی از سوی جامعه مدرسین و با شرکت علمای بلاد شامل علمای طراز اول مناطق مختلف و نمایندگان ولی فقیه تشکیل شده است و نیز همایش‌های منطقه‌ای متعددی نیز برگزار می‌شود و فعالان حوزوی و دانشگاهی نیز در جامعه مدرسین حضور می‌یابند اما این برای نخستین بار است که همه این افراد گردهم آمده و برای تبادل نظر و هم‌اندیشی، از شخصیت‌های کشوری نیز دعوت شده است.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اظهار امیدواری نسبت به ادامه اینگونه همایش‌ها تصریح کرد: هدف از برگزاری همایش انسجام داخلی، اقتدار جهانی تبیین شرایط داخلی و منطقه‌ای، روشنگری نسبت به مکر و حیله دشمنان، تبیین شرایط موجود و نیز تقویت روحیه ارزشی و انقلابی در میان نسل جوان در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی تعمیق ارتباط جامعه مدرسین حوزه علمیه با قشر جوان دانشجو و طلبه را یکی از اهداف برگزاری همایش انسجام داخلی و اقتدار جهانی دانست و گفت: تقویت روحیه امید و استقامت در میان جوانان نیز در این میان مد نظر قرار دارد.
کعبی عنوان کرد: مقام معظم رهبری و امام راحل همواره بر روی مسئله جذب جوانان و طلاب به سمت جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید داشتند زیرا این نهاد به مثابه ستاد روحانیت کشور عمل می‌کند و نقطه نظرات فضلای حوزه و دانشجویان همیشه برای ما اثربخش و کارگشا بوده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیداری اسلامی و پیشروی حاکمیت دینی در منطقه به عنوان یکی از مسائل مهم نظام و روحانیت ابراز کرد: انسجام داخلی نیز از جمله موارد با اهمیت است زیرا هرچه اعتماد بین نظام و ملت بیشتر نمایش داده شود و ملت حضور بیشتری در صحنه داشته باشند اثربخشی بین‌المللی افزون‌تری نیز نصیب ایران می‌شود و نمونه این امر در استقبال عظیم و پرشور مردم کرمانشاه از رهبری دیده شد.
وی فتنه، جریان‌های انحرافی و غیر همسو با نظام و رهبری را از دیگر مسائل مهم و مورد توجه نظام اسلامی و روحانیت دانست و گفت: انتخابات نیز از جمله این موارد است زیرا ضرورت جذب حداکثری و شکل گیری مجلسی ارزشی و اصولگرا و الهام‌بخش بیداری اسلامی برای جامعه مدرسین اهمیت زیادی دارد.
کعبی خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از موضع حفظ اصول انقلاب و پیشبرد تفکر اصولگرایی وارد عرصه انتخابات می‌شود و نقش هدایتی و ارشادی خود را ایفا می‌کند بنابراین هیچگونه ورود مصداقی در هیچ نقطه از کشور نخواهد داشت.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حضور دو نماینده آیت‌الله یزدی در کمیته هفت نفره نیز برای تقویت تفکر اصولگرایی صورت می‌گیرد وگرنه تقویت و حمایت از هیچ جناحی در مقابل دیگر جناح‌ها در دستور کار قرار ندارد.
وی گفت: همه این مسائل با دعوت از شخصیت‌های کشوری در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرند ضمن اینکه گزارش‌هایی از آخرین پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف علمی نیز توسط مسئولان به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول