اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

70 مبلغ به طور مداوم در مدارس سراسر کشور حضور دارند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در طرح هجرت حدود 70 مبلغ در هشت استان به طور مداوم حضور دارند و این طرح زمینه گسترش را دارد ولی چون در هنگام تحصیل کمتر مبلغی مایل است به تبلیغ برود با مشکلاتی مواجه هستیم.

70 مبلغ به طور مداوم در مدارس سراسر کشور حضور دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام احمد زادهوش در کارگاه آموزشی ـ توجیهی معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه علمیه که در خانه معلم قم برگزار شد، اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی از نهادهای انقلابی است که به فرمان امام خمینی(ره) در ماه‌های اول پیروزی انقلاب تشکیل شد.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان هدف از فعالیت‌های این دفتر خاطرنشان کرد: هدف این نهاد شناسایی، جذب، آموزش و تجهیز مبلغین و تولید دانش و محتوای تبلیغی است.
وی افزود: سه فعالیت عمده در دفتر تبلیغات اسلامی انجام می‌شود یکی آموزش، دیگری پژوهش و سوم فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی است.
زادهوش خاطرنشان کرد: این دفتر در بعد آموزش در سه قالب دانشگاه باقرالعلوم(ع) که دارای چند رشته در مقطع دکتری است، موسسه عالی آموزشی امام رضا(ع) و مرکز آموزش‌های کاربردی که عمدتا برای ارتقا سطح دانش افزایی مبلغین فعالیت می‌کند.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: تمام مبلغینی که به سامانه اعزام دفتر جذب می‌شوند حین خدمت و هم در آغاز کار باید دوره‌های پودمانی را در مرکز بگذارند.
وی عنوان کرد: یکی از موفقیت‌های چشمگیر این مرکز و آموزشگاه این بوده که از سال‌های اول پیروزی انقلاب تا کنون تمام کسانی که با زبان‌های خارجی تبلیغ می‌کنند به نحوی دوره‌های آموزشی خود را این بخش طی کرده‌اند.
زادهوش با بیان دیگر فعالیت‌های این دفتر تصریح کرد: فعالیت دیگر دفتر تبلیغات کارهای پژوهشی است که در قالب یک پژوهشگاه بزرگ فرهنگ و علوم اسلامی با داشتن دانشکده‌های متعدد و مراکز وابسته فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: این پژوهشگاه در طول سال بیش از 300 کتاب علمی را منتشر می‌کند و در کنار این انتشارات پژوهشگاه و بوستان کتاب بوده که بسیار مطرح و پر محتوا است.
وی از مبلغین اعزامی به مدارس شبانه خبر داد و گفت: در حال حاضر یکی از تصمیماتی که تابستان امسال گرفته شده و اول مهر اجرایی و عملیاتی شد این است که حمایت و اعزام تبلیغی به مدارس شبانه مناطق محروم انجام شود.
حجت زادهوش در ادامه اظهار داشت: 18 سال است که این دفتر طرح هجرت تابستانی را اجرا می‌کند که تقریبا از آن سال‌هایی که هیچ توجهی به اوقات فراغت نبود این طرح تدوین و اجرایی شد.
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: در جلسات مقرر شد طرح هجرت در تابستان محدودتر شده و به تناسب آن در طول سال در هر استانی مدارس را از مبلغ تامین کنیم.
وی گفت: در این طرح حدود 70 مبلغ در هشت استان به طور مداوم حضور دارند و این طرح زمینه گسترش را دارد ولی چون در هنگام تحصیل کمتر مبلغی مایل است به تبلیغ برود با مشکلاتی مواجه هستیم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول