اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مدرسه عالی بنت‌الهدی تاکید کرد:

ضرورت افزایش تعداد بانوان مبلغه جامعة المصطفی العالمیه

خبرگزاری فارس: مدیر مدرسه عالی بنت‌الهدی گفت: افزایش تعداد بانوان مبلغه سبب ایجاد تحولی شگرف در امر تبلیغ خارج از کشور می‌شود.

ضرورت افزایش تعداد بانوان مبلغه جامعة المصطفی العالمیه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدی صفورایی ظهر امروز در نخستین گردهمایی بانوان مبلغه جامعة المصطفی(ص) العالمیه که در مدرسه عالی بنت‌الهدی برگزار شد، اظهار کرد: اگر به میزان جمعیت مردانی که در حال حاضر در جامعة المصطفی(ص) العالمیه مشغول تحصیل هستند، زنان جذب می‌شدند، زودتر در امر تبلیغ  به نتیجه می‌رسیدیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار نفر طلبه خواهر و حدود 8 هزار نفر طلبه برادر در جامعة المصطفی العالمیه مشغول به تحصیل هستند، افزود: اگر تعداد خواهران را به اندازه برادران زیاد کنیم، تحول شگرفی در حوزه انجام ماموریت‌های جامعة المصطفی العالمیه اتفاق خواهد افتاد.
مدیر مدرسه عالی بنت‌الهدی با اشاره به مشکلات آقایان در امر تبلیغ گفت: آقایان برای تبلیغ به مسجد، منبر و تریبون نیاز دارند در حالیکه خانم‌ها با استفاده از فضای خانه‌ می‌توانند حرکت‌های عمیقی در حوزه نشر معارف دینی انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: در جوامعی که خفقان سیاسی و مذهبی وجود دارد، بانوان بهتر از آقایان می‌توانند به فعالیت‌های تبلیغی بپردازند.
صفورایی ادامه داد: با افزایش ظرفیت برای جذب بانوان می‌توان در جهت توسعه و ترویج معارف دینی در جهان  قدم‌های بزرگی برداشت.
وی با بیان اینکه مدرسه بنت‌الهدی بانوان طلبه را به داخل و خارج کشور به صورت بلند مدت و کوتاه مدت، اعزام می‌کند، گفت: اعزام مبلغان به نهادها و ارگان‌های داخل کشور با اهدافی مانند تعمیق آموزه‌های دینی اتفاق می‌افتد که مشاهده شده این امر تاثیر بسزایی خصوصا در محیط‌های دانشگاهی داشته است.
مدیر موسسه عالی بنت‌الهدی تصریح کرد: همچنین در جریان حضور طلاب غیر‌ایرانی در دانشگاه‌ها، مدارس و ارگان‌ها، شرایط برای آشنایی جوانان ایرانی با فضای فکری، سیاسی و اجتماعی کشورهای دیگر فراهم می‌شود.
وی گفت: این اعزام‌ها برای طلاب غیرایرانی تجربه کاری خوبی است تا پیش از آنکه به کشورهای خود برای تبلیغ بروند، در این امر تبحر لازم را پیدا کنند.
صفورایی اظهار کرد: دانشگاه‌ها بیشترین دعوت را از میان نهادهای دیگر از طلاب زن غیرایرانی برای سخنرانی داشته‌اند که این موضوع نشان‌دهنده تاثیرگذاری این افراد در قشر تحصیل کرده جامعه است.
وی گفت: طبق آمار از سال 85 تا سال جاری 669 مبلغ از بانوان مبلغه جامعة المصطفی العالمیه به داخل و خارج کشور برای تبلیغ اعزام شده‌اند که بیش از هزار برنامه توسط این مبلغان در طی این اعزام‌ها اجرا شده است.
مدیر مدرسه عالی بنت‌الهدی افزود: مدرسه بنت‌الهدی هر ساله برنامه‌های متنوعی مانند کارگاه‌های آموزشی و مسابقات تبلیغی برای افزایش مهارت طلاب خود در زمینه تبلیغ برگزار می‌کند.
صفورایی ادامه داد: همچنین به تازگی شرایطی فراهم شده تا طلاب این موسسه قبل از اعزام آزمون‌های مهارت‌سنجی را پشت سر بگذارند تا در صورت وجود ضعف، این ضعف‌ها قبل از اعزام جبران شود.
وی در پایان با اشاره به وظایف جامعة المصطفی العالمیه گفت: این مجموعه اموری مانند پرورش مبلغ مومن و کارآمد، تولید محتوای غنی تبلیغی برای طلاب در سراسر جهان و نظریه پردازی در شیوه‌های ناب تبلیغی را وظایف خطیر خود می‌داند و در راستای آن تلاش می‌کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول