اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

حضور مبلغین غیرتخصصی از مهم‌ترین آسیب‌های تبلیغ دینی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: حضور مبلغین غیرتخصصی از مهم‌ترین آسیب‌های تبلیغ دینی است.

حضور مبلغین غیرتخصصی از مهم‌ترین آسیب‌های تبلیغ دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا در همایش عاشورائیان در برازجان اظهار داشت: قیام بزرگ عاشورا از مهم‌ترین قیام‌های تاریخ اسلام است و تبیین این قیام برای نسل امروز امری لازم است.
وی افزود: در دهه اول محرم شاهد برگزاری مراسمات بسیار ارزشمندی توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی بودیم و این امر در دهه دوم محرم نیز تداوم خواهد داشت.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر به کالبدشکافی هدف هیئات مذهبی و بحث هیئت‌محوری پرداخت و خاطرنشان کرد: هیئات باید نسبت به برگزاری صحیح مراسمات عزاداری اهتمام ورزند و باید روحانیون و مبلغان با بیان واقعیات، در بصیرت بخشیدن به مردم تلاش کنند.
موسوی‌نیا در ادامه خطر بدعت و انحرافات داخل شده به عزای حسینی را به دستگاه تبلیغات استان و هیئات مذهبی گوشزد کرد و گفت: بدعت‌ها و انحرافات از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که در تبلیغ دینی وارد شده و باید در این راستا دقت و حساسیت بیشتری داشته باشیم.
وی اذعان داشت: سرعت رو به رشد تعداد سایت‌ها و ماهواره‌های تبلیغاتی دشمن علیه تشیع مسئله مهمی است که باید با برنامه‌های فرهنگی در این راستا مقابله کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآور شد: حضور مبلغین غیرمتخصص از مهم‌ترین آسیب‌های تبلیغ دینی است که اداره کل تبلیغات استان برای افزایش دانش دینی مبلغان اهتمام ویژه دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان نیز در این همایش گفت: امروز مجموعه تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان با بیش از 45 هیئت مذهبی فعال در شهر برازجان و 100 هیئت در بخش‌های مرکزی، ارم، بوشکان، سعدآباد، شبانکاره در برنامه‌های مذهبی حضوری فعال دارد.
حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا افزود: دشتستان دارای تعداد 211 مسجد فعال در امر عزاداری است و این اداره بحث اعزام مبلغ، احداث و تجهیز خانه عالم، برگزاری گفتمان دینی و همایش‌های مذهبی را در دستور کار خود دارد. 
وی هدف برپایی عاشورا را برپا داشتن شرع مقدس اسلام و امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: باید در راستای امر به معروف و نهی از منکر تلاش بیشتری کنیم و باید امر به معروف را به شکل صحیح انجام دهیم.
نوشاد نوشادی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان بوشهر نیز در ارتباط با همایش عاشورائیان مطالبی بیان کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول