اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به هشت ماهه مشابه سال 89 محقق شد؛

رشد 2.8 درصدی ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هشت ماه نخست سال 90 بیش از 6 هزار و 817 واقعه ازدواج در این استان ثبت شده که 2.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال 89 افزایش را نشان می‌دهد.

رشد 2.8 درصدی ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد
سید رضا حسینیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه در طول هشت ماه گذشته در سال 90 تعداد 2 هزار و 275 واقعه فوت در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در مدت مشابه سال 89 تعداد 2 هزار و 90 مورد واقعه فوت در سطح این استان به ثبت رسیده بود.
رئیس ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در هشت ماه گذشته تعداد 10 هزار و 90 واقعه ولادت در  سطح این استان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.5 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در چند ماه‌ گذشته سال جاری 634 واقعه طلاق در سطح کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده، عنوان کرد: این آمار در مدت مشابه سال قبل 530 مورد بود. 
این مسئول بالاترین میزان هرم سنی را در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به جوانان و سنین بین 19 تا 24 سال ذکر کرد. 
حسینیان به رشد ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه نخست سال 90 بیش از شش هزار و 817 واقعه ازدواج در این استان ثبت شده که 2.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال 89 افزایش را نشان می‌دهد. 
 این مسئول عالی امور ثبت وقایع در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این رقم ثبت واقعه ازدواج در استان ما و در سال جاری تعداد 3هزار و 594 مورد مربوط به شهرها و بقیه روستایی بوده است. 
وی، وظیفه ارائه چنین آماری را تنها در حیطه وظایف این نهاد دانست و گفت: ارائه آمار مربوط به ازدواج و طلاق و فوت و ولادت تنها از طریق ثبت احوال و داده‌های آماری مربوط به نرخ بیکاری و برخی اطلاعات مربوط به جمعیت شهری و روستایی نیز از طریق اداره کل آمار در استانداری‌ها صورت می‌گیرد. 
وی ارائه برخی از آمارها توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله طلاق و ازدواج را دقیق ندانست و گفت: آمار دقیق در این زمینه تنها توسط ثبت احوال ارائه می‌شود و کسانی که می‌خواهند پژوهشی در این راستا داشته باشند تنها به آمار دقیق و صحیح این نهاد اکتفا کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول