اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

قانون نظام صنفی در مجلس اصلاح می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اعلام اینکه قانون نظام صنفی در مجلس اصلاح می‌شود، گفت: قانون نظام صنفی گذشته برای بازار و اصناف نوین کشور کاربردی نیست.

قانون نظام صنفی در مجلس اصلاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مرتضی هاشم‌پور صبح امروز در جلسه‌ای با روسای اصناف استان و نمایندگان مجلس شهرستان‌های ساری و میاندرود، قائمشهر و بابل با بیان اینکه قانون نظام صنفی که در گذشته تدوین شد نمی‌توان برای نیازهای نوین بازار استان کاربردی باشد، اظهار داشت: طرح قانون نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی بازنگری و اصلاح می‌شود.
وی بر ضرورت تبیین و تقویت جایگاه صنوف در جامعه اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: چالش‌های پیش‌روی صنوف باید با تبادل‌نظر نمایندگان مجلس رفع شود تا لایحه اصلاح قانون نظام صنفی در صحن مجلس شورای اسلامی به درستی بازنگری شود.
هاشم‌پور تصریح کرد: اصناف سهم بزرگی در شکل‌گیری انقلاب داشته و دارند و حمایت این جامعه بزرگ اقتصادی برای ما یک پشتوانه بزرگ است.
این مسئول با تاکید بر اینکه تعامل اصناف با نمایندگان مجلس باید منسجم و معنادار باشد، خاطرنشان کرد: دغدغه کنونی اصناف باید به نحوی تدوین شود تا نمایندگان استان بتوانند در صحن علنی مجلس از اصناف دفاع کنند.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس استان برای حل مشکلات اصناف آمادگی خود را اعلام کردند و در این باره روسای اصناف استان ارتباط محکمی برای حل مشکلات خود با این افراد داشته باشند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران ابراز داشت: بحث منابع مالی مجامع امور صنفی و تقویت این نهاد، شرایط احراز، تحصیلات، مسائل ساختاری و رای‌گیری‌هایی که در اصناف انجام می‌شود باید مورد بررسی قرار گیرد.
این مسئول گفت: اگر جایگاه اصناف در جامعه تثبیت و تقویت شود این نهاد از تمام سازمان‌های مردم‌نهاد یک گام فراتر می رود.
هاشم‌پور با تاکید به اینکه پیشنهادهای اصناف درباره نظام امور صنفی به درستی تبیین شود، عنوان کرد: تمام اظهارات و پیشنهادهای روسای اصناف باید مستند مطرح شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اذعان داشت: نمایندگان مازندران عنصر موثری در مجلس شورای اسلامی هستند و با تعامل دیگر نمایندگان استان‌های شمالی می‌توانند خدمت بزرگی به اصناف کشور داشته باشند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول