اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

بدهی برق اصناف استان بوشهر تقسیط می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: به منظور حل مشکلات اصناف در مورد قبوض بالای برق خود اولویت نخست تقسیط بدهی‌های آنان است.

بدهی برق اصناف استان بوشهر تقسیط می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات اصناف بوشهر در ارتباط با مشکلات اصناف خوار و بار و لبنیات بوشهر در مورد قبوض برق اظهار داشت: بعد از هدفمندی یارانه‌ها آنچه در استان بوشهر اتفاق افتاده است کمتر از یک‌هفتم دیگر استان‌ها بوده با توجه به اینکه 80 درصد برق مصرف استان خانگی است.
وی افزود: قانون اجرای هدفمندی یارانه‌ها بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی توسط خود نمایندگان مجلس انجام شده و برای اجرا به دولت ارائه شده است و اما حالا با وجود مشکل بالا بودن هزینه برق در بخش کسبه‌های استان بوشهر و سایر استان‌های گرمسیر کشور نمایندگان حوزه جنوب کشور طرحی را به مجلس ارائه دهند تا برای استان‌های گرمسیر شرایط مناسبی مدنظر قرار گیرد نه اینکه به کسبه‌های شریف استان بگوییم هزینه برق مصرفی خود را پرداخت نکنید.
استاندار بوشهر تصریح کرد: با آماری که ما از قبض‌های کسبه‌های استان داریم فقط پنج درصد از آنان هزینه‌های برق‌هایشان بالاتر از 700 هزار تومان بوده و مابقی زیر 250 هزار تومان بوده است.
جهانبخش در ادامه تصریح کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو خواستاریم در بسته حمایتی انرژی برای استان‌های گرمسیر تخفیفات لازم را اجرا کنند.
وی عنوان کرد: نخستین گام برای کمک رسانی به قشر زحمتکش کسبه استان بحث اقساطی کردن هزینه‌های قبض برق آنهاست و اینکه اگر کسبه‌ای هزینه قبض خود را پرداخت نکرد با یک یا دو اخطار اول به آن یادآوری شود و بعد اگر پرداخت نکرد برابر قانون با آن برخورد شود.
استاندار بوشهر اظهار کرد: ما باید با فرهنگ‌سازی و الگوسازی برای کسبه و اصناف راهکارهایی ارائه کنیم تا بتوانند هزینه‌های مصرفی برق خود را کنترل کنند.
وی خواستار تشکیل تیمی با همکاری اقتصاد و دارایی و خزانه شد تا خریدهای خارج از استان دستگاه‌های استان را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.
جهانبخش با بیان اینکه دست‌فروشان در پیاده‌روهای شهر ایجاد مزاحمت می‌کنند، گفت: باید دست‌فروشان و وانت‌بارها را ساماندهی کنیم تا به بازار و مردم لطمه‌ای وارد نکنند و دست‌فروشانی که در پیاده‌روها مشغول به کسب و کار هستند، شهرداری موظف است با آنها برخورد جدی کند.
وی در مورد سود کم ملوانان در بخش ته‌لنجی اظهار کرد: دولت برای هر ملوان در کشور به اسم خود ملوان سالانه 150 تا 200 میلیون تومان یارانه پرداخت می‌کند ولی این یارانه‌ای که به ملوانان ارائه شده بین 50 تا 100 میلیون تومان آنان ته‌لنجی با خود می‌آورند که سهم خودشان از این مبلغ بین پنج تا 10 میلیون تومان است و مابقی در اختیار بخش‌های دیگر قرار می‌گیرد.
استاندار بوشهر افزود: باید به سمتی برویم که تولیدات با استانداردهای بالا را حمایت کنیم و از صنف فرش دستبافت استان که جزو برترین‌های کشور هستند حمایت‌های لازم را به‌عمل آوریم تا بتوانند محصولات با کیفیت بالاتری به بازار ارائه دهند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول