اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام حوزه مطالعات راهبردی حرکت‌های جهادی خبر داد:

برگزاری دوره تربیت مربی جهادی برای سراسر کشور در قم

خبرگزاری فارس: قائم مقام حوزه مطالعات راهبردی حرکت‌های جهادی از برگزاری دوره تربیت مربی جهادی دو سطح برای سراسر کشور در قم خبر داد.

برگزاری دوره تربیت مربی جهادی برای سراسر کشور در قم
حجت‌الاسلام نوید خاکبازان امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کمبود مربی جهادی در کشور ابراز کرد: با توجه به کمبود اساتید توانمند در عرصه جهادی و در خواست مکرر کانون‌های جهادی سراسر کشور برای حضور استاد و مبلغ، حوزه مطالعات راهبردی تصمیم به برگزاری این دوره گرفت.
وی افزود: با برگزاری این دوره شرایطی ایجاد می‌شود که برای تببین سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی نیز تولید نیرو شود.
قائم مقام حوزه مطالعات راهبردی حرکت‌های جهادی ادامه داد: از اساتید تربیت شده در این دوره برای تربیت مربیان جهادی در سراسر کشور برای حضور در همایش‌ها و هم‌اندیشی‌های جهادی و پشتیبانی فکری اردوها استفاده خواهند شد.
وی ابراز داشت: از آنجا که عرصه جهادی عرصه بکری است، در این فضا کمبود بسیاری در زمینه تامین استاد احساس می‌شد و مدام از استان‌های دیگر و تقاضای حضور اساتید جهادی را داشتیم که این موضوع با توجه به وظیفه‌ای که حوزه مطالعات راهبردی حرکت‌های جهادی در پشتیبانی محتوایی اردوهای جهادی دارد، سبب برگزاری این دوره شد.
خاکبازان خاطرنشان کرد: در این دوره حدود 100 نفر از مبلغان که اسامی آنها در بانک اطلاعاتی حوزه مطالعات راهبردی حرکت‌های جهادی ثبت شده است شرکت خواهند کرد.
وی گفت: در سال جاری اولویت اول کار در حوزه مطالعات با پژوهش بوده و در سال آینده وارد فاز آموزشی خواهیم شد که با توجه به این موضوع نیاز به استاد دو چندان می‌شود.
قائم مقام حوزه مطالعات راهبردی حرکت‌های جهادی اظهار داشت: اولویت در گزینش افراد بر اساس سابقه علمی پژوهشی آنان بوده است، در این دوره افراد به دو سطح تقسیم می‌شوند که سطح اول دو ماهه و سطح دوم یک‌ماهه خواهد بود.
وی ادامه داد: در این دوره سرفصل ‌هایی مانند آشنایی با نظام جامع حرکت‌های جهادی، آشنایی یا  آسیب‌ها و فرصت‌های حرکت‌های جهادی، کارگاه‌های مهارت‌های مخاطب‌شناسی، آشنایی با گفتمان حرکت‌های جهادی، آشنایی با سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی و ضرورت‌های آموزشی در عرصه جهادی برای شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.
خاکبازان ادامه داد: در این دوره اساتیدی مانند حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، یحیی صالح‌زاده ، موسس دفتر مطالعات امام مهدی(عج)، حجت‌الاسلام محمد علی اخوان، مسئول حوزه مطالعات راهبردی و تربیت جهادی و دیگر اساتید برجسته تربیتی تدریس خواهند داشت.
وی در پایان عنوان کرد: خروجی این دوره 50 مربی جهادی خواهد بود که در سراسر کشور برای هدایت گروه‌های جهادی به‌کارگرفته خواهند شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول