اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه گرافیک حوزه هنری خبر داد:

برگزاری مسابقه کشوری طراحی پوستر میلاد حضرت محمد(ص)

خبرگزاری فارس: مدیر خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان گفت: هم‌زمان با میلاد حضرت محمد (ص) و به منظور شناسایی و معرفی هنرمندان مستعد، خانه گرافیک حوزه هنری اقدام به برگزاری مسابقه طراحی پوستر میلاد حضرت محمد (ص) کرده است.

برگزاری مسابقه کشوری طراحی پوستر میلاد حضرت محمد(ص)
امیر مسعود حلاج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: این مسابقه هفتمین مسابقه کشوری خانه گرافیک بوده و  هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر سه اثر به جشنواره ارسال کند که تکنیک آن آزاد است.
وی افزود: این آثار باید در ابعاد 60 در 90 و با فرمت Tif  ،مد رنگی cymk و رزولوشن 300 dpi و به همراه پرینت رنگی آثار در ابعاد A3 به دفتر جشنواره ارسال شود.
مدیر خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه داوری آثار  بر عهده کریم منزوی، محمد علی ناصحی و حسین نوروزی است تصریح کرد: آثاری که با کیفیت بوده و ارزش نمایشی داشته باشند در نمایشگاهی که از 20 بهمن‌ماه به مدت یک هفته در محل نقش خانه حوزه هنری برپا می‌شود، به نمایش در می‌آیند که  تعداد آثار به نمایش‌ در آمده در آن تنها به کیفیت آن‌ها بستگی دارد، همچنین تعدادی از آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه برای چاپ به صورت کارت‌پستال انتخاب می‌شوند.
وی ادامه داد: برگزیدگان نهایی این مسابقه 10 نفر هستند که از میان آن‌ها در نهایت سه نفر انتخاب شده و  از نفر نخست با دیپلم افتخار و هفت میلیون ریال وجه نقد، نفر دوم لوح تقدیر با پنج میلیون ریال وجه نقد و از نفر سوم با لوح تقدیر و سه میلیون ریال وجه نقد تقدیر می‌شود.
حلاج در ادامه بیان داشت: به نفرات چهارم تا دهم نیز بدون در نظر گرفتن رتبه یک میلیون ریال اهدا می‌شود.
وی درباره دیگر برنامه‌های خانه گرافیک گفت: این خانه در بهمن‌ماه 86 به عنوان اولین خانه گرافیک کشور و با توجه به احساس نیاز به پایگاهی فرهنگی برای تولید آثار گرافیکی به همت حوزه هنری افتتاح شد.  
وی افزود: سامان‌‌دهی هنرمندان، دانشجویان و گرافیست‌های جوانی که فضایی برای خلق اثر ندارند، حمایت از آن‌ها و ایجاد مکانی برای رقابت سالم بین آن‌ها از دیگر اهداف تشکیل خانه گرافیک بود.
مدیر خانه گرافیک حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه تا کنون شش جشنواره که بیشتر آن‌ها نیز رویکرد مذهبی داشته توسط حوزه هنری برگزار شده است بیان داشت: ایران روز عاشورا، یادمان ، و اما اصفهان، پوستر انتظار، غدیر ولایت ، حروف نگاری سوره‌های قلم و علق از جمله جشنواره‌هایی است که تاکنون به همت خانه گرافیک برگزار شده است.
وی ادامه داد: سعی کرده‌ایم برای آشنایی بیشتر فرهنگ عمومی جامعه با سنت‌های قدیمی و مذهبی این سنت‌ها را با طرح‌هایی جدید، نگاهی هنرمندانه و حرفه‌ای به مخاطبان ارائه کنیم  که در این راستا شهرداری اصفهان نیز از این طرح‌ها برای استفاده در سطح شهر استقبال کرده است.
حلاج با بیان اینکه هدف نهایی، تولید آثار تأثیر گذار هنری و فاخر است تصریح کرد: این آثار هم‌‌سو با اعتقادات سنتی و مذهبی جامعه و در راستای  آگاهی دادن به مردم بوده و تنها فضاهای هنری در آن دخیل شده است.
وی درباره فعالیت‌های آموزشی این مرکز نیز گفت: بر اساس نیاز اعضای خانه گرافیک هر چند یک‌بار کارگاه‌های دو روزه آموزشی با موضوعی خاص در این مرکز برگزار می‌شود و برخی مواقع نیز اعضا و دانشجویان گرافیک درخواست برگزاری کارگاهی خاص را دارند.
مدیر خانه گرافیک اصفهان اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی خانه گرافیک تخصصی است و به همین دلیل افراد شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها و کلاس‌ها لازم است با مبنی و اصول گرافیک رایانه‌ای مانند فتوشاپ، کورل، دیزاین و غیره آشنا باشند.
وی با اشاره به نمایشگاه‌های برگزار شده تاکید کرد: برای برگزاری این نمایشگاه‌ها از هنرمندان متفاوتی دعوت به عمل می‌آوریم تا آثارشان را به نمایش گذارند و جلسات نقد و بررسی این آثار که جنبه آموزشی نیز دارد هم‌زمان با برپایی نمایشگاه برپا می‌شود.
به گزارش فارس آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره پنجم بهمن‌ماه امسال است و اختتامیه این جشنواره به همراه اهدای جوایز در روز پنج‌شنبه 27 بهمن سال جاری برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند فرم شرکت در مسابقه را از سایت www.artesfahan.ir دریافت و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های 6624300  و 6636399 - 0311  تماس بگیرند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول