اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سیف نرم‌افزار خبر داد:

راه‌اندازی 5 هزار کتابخانه در کانون‌های فرهنگی مساجد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سیف نرم‌افزار از راه‌اندازی 5 هزار کتابخانه در کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد.

راه‌اندازی 5 هزار کتابخانه در کانون‌های فرهنگی مساجد
نصرت‌الله سیدهاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در شهرستان ساری با اشاره به اهمیت مساجد بیان داشت: مساجد اسلامی از ابتدای تاریخ نورانی و پرافتخار خود، نه تنها محل تجمع مسلمانان، دعا، نیایش و نماز به درگاه باری‌تعالی بود بلکه مراکز مطالعه، تحقیق، علم، دانش و فرهنگ در تمام کشورهای اسلامی به ویژه در ایران بوده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اهداف ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌منظور تثبیت جایگاه علمی و فرهنگی مساجد در سطح کشور، گام‌های بلندی برداشته که از جمله آن ایجاد و راه‌اندازی بیش از 5 هزار کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بوده است.
سیدهاشمی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی هر کتابخانه با توجه به فهرست‌نویسی مورد نظر و یا انتقال فهرست‌نویسی انجام شده به بانک اطلاعاتی کتابخانه به نوعی که امکان جستجو و یافتن منابع مورد نظر را در هر کتابخانه برای کتابدار، اعضا و همچنین انجام مدیریت اطلاعات کتابخانه نیاز به تخصص و تجربه علم کتابداری در کتابخانه داشته و امکان جذب کتابدار متخصص در انبوه کتابخانه‌های ایجاد شده، ممکن نیست.
مدیرعامل شرکت سیف نرم‌افزار ادامه داد: در شرایط موجود در کشور، کتابداران متخصص نیز برای ارائه سریع‌تر و بهتر مدیریت و خدمات کتابداری بیشتر به یک نرم افزار تخصصی مدیریت اطلاعات کتابخانه تکیه می‌کنند.
این فعال فرهنگی تصریح کرد: از سال 84 با ایجاد، طراحی، تهیه و پیاده‌سازی نرم افزار مدیریت اطلاعات کتابخانه مختص مساجد کشور و با همکاری و نظارت معاونت فرهنگی و مدیریت کتابخانه‌های کانون مساجد، فعالیت در زمینه مذکور آغاز و نرم‌افزارهای مهر مساجد آماده شد.
وی اذعان داشت: در وهله اول، نرم‌افزاری جامع اما بسیار ساده و آسان در نصب و کاربری و به‌صورت تک کاربری در اختیار کتابخانه‌های کانون‌ها قرار گیرد و سپس نسخه‌های بعدی و توسعه یافته برنامه تهیه شود تا در صورت توسعه و ارتقای کتابخانه‌های مذکور، سرمایه‌گذاری انجام شده کماکان به قدرت خود باقی بماند.
  
* تجهیز 650 کتابخانه مساجد کشور به نرم‌افزار مهر مساجد
سیدهاشمی با اشاره به تجهیز 650 کتابخانه مساجد کشور به نرم‌افزار مهر مساجد گفت: نرم افزار مهر مساجد با جامعیت کامل و در نظر گرفتن تمام مسائل مدیریتی و خدماتی چه از لحاظ گرافیک و چه از لحاظ محتوی، محیط معنوی، مذهبی و نورانی مساجد، در اختیار کتابخانه‌های مساجد کشور قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت سیف نرم‌افزار با اشاره به اینکه قرائت ترتیل قرآن کریم، کتابخانه دیجیتالی فلسفی­­، مذهبی و اسلامی از دیگر امکانات این نرم‌افزار است، اذعان داشت: با توجه به آنکه مدیریت و ارائه خدمات کتابداری در کتابخانه‌های مذکور برعهده افراد داوطلب است تنها راه ارائه خدمات صحیح و جذب و جلب اعضا به کتابخانه‌های کانون، استفاده از نرم افزار مذکور است.
وی کتذکر شد: این نرم‌افزار با ایجاد محیط یک کتابخانه استاندارد و کلاسیک و مورد قبول، اقشار مختلفی از مردم به ویژه جوانان را به کتابخانه‌های مساجد جذب می‌کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول